کاهش 5.5٪ قیمت املاک و مستغلات مسکونی ابوظبی در سه ماه

ابوظبی 11 دی 1399 710 بازدید

بانک مرکزی امارات متحده عربی فاش کرد که قیمت املاک و مستغلات مسکونی در ابوظبی در سه ماهه سوم سال جاری 5.5٪ کاهش یافته است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته قیمت املاک و مستغلات مسکونی در بازار دبی 0.9٪ در مدت مشابه کاهش یافته است.

یک کارشناس امور بانکی دلیل اصلی رونق بزرگ در خرید و فروش در ابوظبی را کاهش قیمت ها، معافیت از هزینه های ثبت نام و وام های رهنی دانست که تا پایان ماه دسامبر ادامه داشت و همچنین پیشنهادات مالی بانک ها که شامل کاهش 1 درصدی نرخ بهره برای مستاجرانی است که می خواهند مالک شوند.

قیمت املاک و مستغلات

به طور مفصل ، بانک مرکزی فاش کرد که قیمت املاک و مستغلات مسکونی در ابوظبی در سه ماهه سوم سال 2020 با نرخ سالانه 5.5 درصد همچنان رو به کاهش است ، در حالی که براساس شاخص قیمت "read in" ، آنها به صورت سه ماهه 0.9٪  کاهش یافته اند.

در گزارشی که با عنوان: "بررسی سه ماهه بانک مرکزی امارات متحده عربی - سه ماهه سوم 2020" ،  امده است: قیمت املاک و مستغلات مسکونی در بازار املاک و مستغلات دبی در سه ماهه سوم سال جاری 0.9٪ به صورت سالانه ، بدون تغییر کمی نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته است

احمد عرفات ، کارشناس امور بانکی ، گفت که جنبش خرید و فروش در ابوظبی از ابتدای سه ماهه سوم سال جاری شاهد رونق بزرگی است و تاکنون به لطف معافیت شهرداری ابوظبی از ثبت نام، فروش، خرید و وام های رهنی تا پایان سال 2020 که باعث ایجاد یک رقابت شد و کسانی که مایل به خرید و تملک هستند از این معافیت که بار سنگین دهها هزار درهم را تشکیل می دهد بهره مند شدند.

عرفات افزود: بسیاری از مستاجران ترجیح می دهند در مناطق آزاد ابوظبی در مناطق "الریم" ، "سعدیات" ، "یاس" و "الغدیر" خانه داشته باشند و سایر مناطق به جای پرداخت اجاره قسط بانک بپردازند. پیشنهادات جذابی که ارائه شده است، شامل تأمین مالی 80٪ از قیمت املاک، علاوه بر کاهش نرخ بهره 1٪ و رسیدن نرخ سود تسهیلات  به 2.99٪  است.

وی تأكید كرد كه از ابتدای سه ماهه سوم تاكنون  در ابوظبی، حجم تأمین مالی بانكی دو برابر شده است.

وی توضیح داد که اقساط وام مسکن معادل اجاره ماهانه آپارتمان در حال حاضر است و بنابراین ، تقاضای مالکیت را بالا برده است.

او با اشاره به اینکه اقساط ماهانه یک آپارتمان و سالن دو خوابه به طور متوسط ​​تقریبا 4000 درهم است و پیش پرداخت از 50 هزار درهم شروع می شود که این مبلغ در مقایسه با سالهای گذشته بسیار کم است.