رییس نمایندگی سیاسی ایران در ابوظبی: اماراتی ها وعده ازسرگیری صدور ویزا بعد از فروکش کردن اپیدمی کرونا را داده اند/ مذاکرات سازنده با اماراتی‌ها همچنان در حال انجام است

Abu Dhabi 08 بهمن 1399 1966 بازدید

وبینار بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری با امارات متحده عربی  با حضور دکتر سید محمد حسینی  رییس نمایندگی  سیاسی جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی، دکتر محمد رضا کرباسی معاونت امور بین الملل اتاق بازرگانی  ایران، دکتر فرشید  فرزانگان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، حیدری رییس میز امارات در وزارت امور خارجه و جمعی از روسا و نمایندگان اتاق‌های شهرستان‌ها و کمیسیون‌های اتاق ایران برگزارشد.

به گزارش اتاق ایران و امارات سید محمد حسینی  در این وبینار با اشاره به دیدار اخیر خود با مقامات وزارت امور خارجه امارات متحده عربی گفت: با تحولاتی که در فضای سیاسی به وجود آمده  روند توسعه روابط  ایران و امارات  روبه‌جلو است.

وی اظهار داشت:  مقامات اماراتی  علت تأخیر در صدور ویزا برای ایرانیان را ناشی از افزایش مبتلایان به کرونا دانسته‌اند که با کاهش این اپیدمی ویروس صدور ویزا ازسرگرفته خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات دانشجویان و در اولویت بودن این موضوع  گفت:  از روز اول در تلاش بودیم تا پیش از همه مشکل دانشجویان ایرانی را حل کنم و حتی در اولین روزهایی که آمدم بازدید از دانشگاه خلیفه  و دانشگاه سوربن شعبه ابوظبی  را داشتم.

وی با اشاره به سابقه سفارت در سنگال و  عربستان و این‌که  همواره اولویت کاری خود راحل مشکلات  تجارو بازرگانان ایرانی  قرار داده  است، گفت: تاروپود امارات متحده عربی  بر پایه روابط اقتصادی بنا شده و براین‌اساس سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی موضوعات مربوط به حوزه و مسائل اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کند.

رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی گفت: ما در تلاشیم تا مشکلات تجاری که چه به شکل سنتی و چه به شکل فناورانه و مدرن با دبی روابط تجاری دارند را حل کنیم

وی افزود: گفت‌وگوهای خوبی با مقامات اماراتی انجام و در حال انجام است.

حسینی گفت:  امیدواریم که با از حل مشکلات ویزا و روند رو به بهبود روابط  ایران با امارات متحده عربی  روند مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی با جهش مواجه شود.