"نخست بانک ابوظبی" با رونق گرفتن اوراق قرضه خلیج فارس، 500 میلیون دلار صکوک می فروشد

بانک ابوظبی 24 دی 1399 589 بازدید

نخست بانک ابوظبی، بزرگترین وام دهنده در امارات متحده عربی، صکوک یا اوراق قرضه اسلامی را در روز پنج‌شنبه به ارزش 500 میلیون دلار فروخت، زیرا ناشران خلیج فارس شروع به بهره برداری از سرمایه گذاران بدهی کردند که احتمالاً یک سال رکورد دیگر برای اوراق قرضه منطقه ای است.

طبق سندی که یکی از بانک های پیشرو، در معامله صادر کرده و رویترز آن را مشاهده کرده است، این اوراق پنج ساله نرخ سود معادل 90 امتیاز پایه را در ازای معاملات مبادله ای به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

این اوراق در اوایل روز پنجشنبه با عرضه اولیه قیمت 100-105 امتیاز پایه، نسبت به اواسط معاوضه به بازار عرضه شد.

این انتشار که در روز پنجشنبه به اتمام می رسد، در پی فروش 750 میلیون دلار اوراق قرضه توسط رقبای "NBD امارات"، بزرگترین بانک دبی، در روز چهارشنبه انجام می شود - اولین انتشار بدهی عمومی از منطقه خلیج فارس در سال جاری.

انتظار می رود بانک ها، شرکت ها و دولت های منطقه نفت خیز خلیج فارس پس از بحران ویروس کرونا و پایین آمدن قیمت انرژی، منابع مالی خود را به میزان زیادی در تامین مالی بدهی متکی کنند.

بانکداران و تحلیلگران گفتند که خلیج فارس، سال گذشته شاهد ثبت دومین سال متوالی ثبت اسناد بین المللی بالاتر از 100 میلیارد دلار بوده و احتمالاً رکورد دیگری نیز در سال جاری به ثبت خواهد رسید.