ساخت نیروگاه تولید برق از زباله در امارات

ابوظبی 09 بهمن 1399 897 بازدید

شرکت‌های آب و برق امارات و تادویر Tadweer از آغاز برنامه‌های توسعه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های تولید زباله در منطقه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی امارات در این باره نوشت:   شرکت آب و برق امارات و مرکز بازیافت زباله ابوظبی - تادویر از باز کردن برنامه‌های پیشنهادی برای توسعه نیروگاه جدید انرژی زباله با سیستم مستقل محصول خبر داد.

مرحله اول مناقصه شامل دعوت از توسعه دهندگان برای ارسال درخواست برای علاقه به پیشنهاد پروژه با توجه به مهلت تعیین شده در 11 فوریه 2021 است.

این پروژه مطابق با سیستم مستقل محصول به عنوان بخشی از برنامه خصوصی سازی که توسط امارت ابوظبی به عنوان یک مدل موفق در سطح محلی و منطقه‌ای دنبال می‌شود، اجرا خواهد شد.

بر این اساس، شرکت برنده توافق نامه‌های طولانی مدت منعقد خواهد کرد که شامل توافق نامه خرید برق با شرکت آب و برق امارات و توافق نامه تهیه پسماند با Tadweer است.

عثمان آل علی، مدیر عامل شرکت آب و برق امارات، گفت: تولید پایدار انرژی برای آینده امارات متحده عربی محوی و کلیدی  است، زیرا این شرکت همچنان به حفظ موقعیت رهبری خود در خط مقدم شرکت‌های توسعه دهنده پروژه‌های انرژی خورشیدی ادامه می‌دهد و ما افتخار می‌کنیم که برای تولید  وتامین انرژی، نمونه کارهای پروژه خود را شامل پروژه‌های اقتصاد بازیافت زباله گسترش دهیم .

همکاری ما با Tadweerبرای توسعه این پروژه یک گام اساسی در تلاش ما برای کاهش محل دفن زباله، تحریک اقتصاد و کاهش انتشار دی اکسید کربن است، زیرا ما تلاش می‌کنیم  با بهترین شرکا برای توسعه این پروژه و پشتیبانی از اهداف این استراتژی بلند پروازانه و مهم همکاری کنیم.

نیروگاه جدید در نزدیکی محل دفن زباله الظفرا در امارات ابوظبی توسعه داده خواهد شد و ظرفیت تولید آن برای تصفیه پسماند سالانه بین 600000 تا 900000 تن زباله خواهد بود که برای تامین برق حدود 22500 خانه در امارات متحده عربی کافی است. این ایستگاه یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های اتلاف انرژی در کشور است. انتظار می‌رود این ایستگاه سالانه 1.5 میلیون تن در کاهش انتشار دی اکسید کربن، معادل حذف بیش از 300000 اتومبیل از جاده کمک کند.

دکتر سالم الکعبی، مدیرکل مرکز مدیریت پسماند ابوظبی - تادویر گفت: ما خوشحالیم که از افتتاح رقابتی  برای توسعه این پروژه حیاتی که معیار توسعه پروژه‌های مشابه است، خبر می‌دهیم زیرا در منطقه نه تنها از نظر اندازه، بلکه از نظر کارایی و مزایای زیست محیطی نیز جایگاه نخست را دارد. گفتنی است در اهداف چشم انداز 2021 امارات متحده عربی،تبدیل 75 درصد پسماند جامد به انرژی به جای  دفن زباله اشاره شده است.

این پروژه شامل توسعه، تأمین اعتبار، ساخت، بهره برداری، نگهداری و تملک نیروگاه برق جدید با تبدیل پسماند به انرژی با استفاده از فناوری پیشرفته سوزاندن برای تبدیل ضایعات جامد به برق از طریق مجموعه ژنراتورهایی است که توسط توربین‌های بخار بسیار کارآمد تأمین می‌شوند.

سهم سازنده و مجری طرح انتخابی حداکثر 40٪ از شرکت هدف خاص / SPV/ خواهد بود، در حالی که دولت ابوظبی غیر مستقیم مالک سهم باقی مانده پروژه خواهد بود.

همه طرف‌های مایل به شرکت باید حداکثر تا ساعت 12:00 بعد از ظهر به وقت محلی در شهر ابوظبی در تاریخ 11 فوریه 2021، درخواست‌های خود را برای ابراز علاقه به پیشنهاد شرکت آب و برق امارات ارسال کنند، با ارسال یک نسخه الکترونیکی به ایمیل: WastetoEnergyEoI @ ewec.ae

پس از بررسی درخواست‌های ابراز علاقه از شرکت آب و برق امارات و Tadweer، شرکت آب و برق امارات درخواست‌های صلاحیت را برای انتقال به مرحله بعدی صادر می‌کند.