جزئیات مذاکره سازمان توسعه تجارت با کشتیرانی/سهم 22 درصدی کشتیرانی در حمل و نقل کالاهای صادراتی

08 خرداد 1399 579 بازدید

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، از فعالیت‌ها و تلاش‌های این مجموعه در جهت حمل و نقل کالاهای صادراتی و فراهم کردن شرایط کاهش هزینه‌های حمل کالاها که سبب افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان ایرانی در بازارهای هدف شده، قدردانی کرد.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، حمید زادبوم  اظهار داشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سهم 22 درصدی در حمل و نقل کالاهای صادراتی دارد و سازمان توسعه تجارت ایران آمادۀ همکاری برای افزایش این سهم در راستای توسعۀ صادرات غیرنفتی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و استمرار خطوط منظم کشتیرانی به کشورهای هدف صادراتی و اوراسیا از انتظارات مهم صادرکنندگان است، افزود: در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۹۹ تمهیداتی به منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی اندیشیده شده و از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود که برنامه‌های خود در خصوص حمایت از صادرکنندگان را اعلام نماید.

زادبوم همکاری دو مجموعه سازمان توسعه تجارت ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر، خلیج فارس و شرق آفریقا را با اهمیت دانست و گفت: دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان مسئول فراهم آوردن مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.