نائب رئیس اول اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات: نگرانی برای صادرات محصولات با کیفیت کشاورزی ایرانی بی مورد است

اخبار ایران و جهان 13 آذر 1399 510 بازدید


‎مقیسه نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با اشاره به شایعاتی درباره از دست رفتن بازارهای محصولات کشاورزی در  امارات ، گفت: آمارهای  صادرات محصولات کشاورزی و خشکبار ایران نشان می دهد که  صادرات محصولات کشاورزی افزایش یافته به نحوی که صادرات خشکبار  ایران 52 درصد رشد داشته است.
‎وی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات کشاورزی به امارات گفت: تجارت محصولات کشاورزی ما با امارات یک تجارت  سنتی و با قدمت طولانی است و سالیان سال است تجار ایرانی نسل به نسل محصولات کشاورزی را صادر می کنند.
‎ مقیسه ادامه داد: کشاورزان مستقیما صادرات به امارات، مخصوصا دوبی دارند و اماراتی ها هم طبیعتا سالیان سال است که با محصولات کشاورزی ایران آشنا هستند و ذائقه آنها میوه های ایرانی را می پسندند.
‎وی با تاکید بر اینکه ورود محصولات جدید کشاورزی به بازار دبی و امارات  جای نگرانی ندارد، گفت: دنیای تجارت دنیای رقابت است و در حوزه محصولات کشاورزی هم به همین شکل قطعا کسانی که نوآوری دارند و محصولات را طبق ذائقه و موارد و نکاتی  که مردم کشور خریدار می پسندند عرضه می کنند، موفق تر هستند.
‎مقیسه ادامه داد:  اما این بدان معنی نیست که حالا نگران باشیم که یک بازاری را از دست می دهیم، زیرا پیش از این نیز کشورهای مختلفی بوده اند که محصولشان را به بازار امارات رسانده اند اما باز هم محصولات کشاورزی ایرانی سالیان سال است که جایگاه خود را حفظ کرده اند.
‎نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در عین حال تاکید کرد: البته این نکته نباید فراموش شود که ما همیشه باید به دنبال نوآوری و بهبود فرایندهای تجاری و تولید محصولات مان باشیم و نهاده های  تولید را مدیریت کنیم تا بتوانیم با بهترین کیفیت را با بهترین قیمت در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم.
‎وی  خاطر نشان کرد: ایستادن  و زانوی غم بغل کردن  به بهانه یک خبر درست نیست و باید برای صادرات محصولات کشاورزی، استراتژی و برنامه داشته باشیم و حتی خیلی قوی تر از گذشته به دنبال حفظ و کشف بازارها باشیم.
‎مقیسه در پایان تاکید کرد: امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم صادرات محصولات کشاورزی مان را همچنان به امارات و یا از مسیرآن ادامه بدهیم اما این به منزله وجود تضمین همیشگی حفظ بازار نیست و انسان ها بر اساس تصمیمات عقلایی در حوزه اقتصاد رفتار و خرید خود را انتخاب می کنند.