چگونه با عدم قطعیت ها استراتژی تجاری سال آینده را تهیه کنیم؟/ 5 نکته کلیدی برای برنامه سال 99

02 آذر 1399 508 بازدید

برخی از صاحبان مشاغل در حال ایجاد استراتژی های توسعه برای سال جدید هستند ، در حالی که برخی دیگر به سادگی خواهان ثبات در برابر این عدم اطمینان هستند. اتفاقا همین اطمینان از عدم اطمینان به برنامه های اتی خود نیاز به استراتژی ای دارد که در این مقاله به آن اشاره شده است.

به گزارش اتاق ایران و امارات جان بوتنوت ، مشاور رسانه ای دیجیتال و سرمایه گذار در سایت تخصصی آنترپرنا( کارآفرین) نوشت: به تازگی ، نشانه هایی از بازگشایی بسیاری از مشاغل در سه ماهه آخر سال 2020 دیده ایم. با این وجود عدم اطمینان همچنان وجود دارد و برنامه ریزی برای آینده چالش برانگیزتر می شود. در نتیجه، بسیاری از صاحبان مشاغل و رهبران ممکن است؛ تعجب کنند که چگونه می توانند استراتژی رشد را برای سال آینده خود تدوین کنند.

آنچه شما نیاز دارید یک جهت استراتژیک برای تأمین هدف برای تجارت خود و کمک به شما در تعیین اهداف واقع بینانه برای تحقق در سال آینده است.در اینجا چند روش برای ایجاد استراتژی تجاری سال آینده خود در طی سه ماهه آخر سال آورده شده است:

روی آنچه می توانید انجام دهید تمرکز کنید

تمام قوانین و مقررات به شما گفته اند که تجارت شما قادر به انجام آن نیست. کاری که اکنون باید انجام دهید این است که فقط به آنچه می توانید انجام دهید نگاه کنید. به عنوان مثال، هنگامی که به رستوران ها گفته شد که نمی توانند در داخل خانه به مشتریان خدمات دهند، آنها به تحویل، بیرون بردن و پاسیوهای بزرگ در فضای باز منتقل شدند. مهم نیست که چه نوع شغلی را اداره می کنید ، این طرز تفکر برای توسعه و استفاده از استراتژی تجاری سال بعد شماست.

استراتژی انجام کار با لیستی از آنچه ممکن است شروع می شود. در اینجا چند مثال احتمالی آورده شده است:

- می توانید به تجارت آنلاین بپردازید.

- در بازارهای جدید برای گسترش و تنوع بالقوه تحقیق کنید.

- همچنان برای تعمیق روابط خود شخصاً با مشتریان درگیر شوید.

- یک تجربه متفاوت و در عین حال استثنایی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

- استراتژی بازاریابی را دوباره مرور کنید .

وقتی تعریف کردید که چه کاری می توانید انجام دهید - حتی اگر به تعدیل شرایط کسب و کار نیاز داشته باشد - می توانید اهداف کمّی و مجموعه ای از تاکتیک ها را برای دستیابی به آنها ایجاد کنید.

برنامه راه اندازی محصول خود را تمدید کنید

اگر مشاغل کوچک شما محصولات جدیدی تولید می کند، استراتژی تجاری سال بعد شما باید با درک جدیدی از تغییرات صورت گرفته در سال جاری باشد تدوین شود که از کمبود مواد اولیه گرفته تا تعطیل شدن کارخانه در اثر بیماری را شامل می شود.

با استفاده از این تجربه ، یک جدول زمانی جدید برای توسعه محصول ایجاد کنید، با این فرض که بسیاری از این عوامل ممکن است بر روند کار تأثیر بگذارند. گسترش بازه زمانی برای عرضه محصولات همچنین به شما در تصمیم گیری استراتژیک تجاری در مورد نیروی کار، بازاریابی و سایر موارد کمک می کند.

منابع ارزشمندی را برای مشتریان فراهم کنید

استراتژی کسب و کار خود را برای سال پیش رو  معطوف به مشتری و اقدامات مشتری مدار خود کنید ، مانند افزودن ارزشی که به آنها می دهید و روش هایی که این اقدامات به اهداف درآمد شما کمک می کند.

در قسمت فروش ، ارائه گزینه های بیشتر برای کمک مالی می تواند به مشتریان جدید در خرید خود کمک کند.

برای اهداف بازاریابی، شما همچنین زمان و فرصت قابل توجهی برای برنامه ریزی محتوا و دسترسی به منابع ارزشمند مشابهی دارید که اطلاعات را به مشتریان و چشم اندازهای شما ارائه می دهند. این تاکتیک ها ممکن است درآمد فوری نداشته باشند، اما در حال حاضر می توان برای چشم اندازهای آتی برنامه ریزی کرد. بنابراین در صورت بهبود شرایط ، آنها آماده خرید هستند.

از زمان برای پیشرفت استفاده کنید

به  بوم سفید و خالی کسب و کار سال آینده خود به عنوان فرصتی برای بهبود نگاه کنید. برخی از مشاغل ممکن است یک تحول کامل دیجیتالی را به تعویق انداخته اند. اگر این مورد برای شرکت شما وجود دارد، اکنون زمان ایده آلی برای تبدیل فرآیندهای دستی و کاغذی بیشتر به یک قالب دیجیتال است.

استراتژی کسب و کار شما می تواند بر جزئیات این تحول متمرکز باشد، از جمله جدول زمانی آزمایش و اجرای آن فرایندهای دیجیتالی جدید. با انجام این کار بهتر شما را برای زمان شروع دوباره تجارت آماده می کند. بعد از آن ممکن است دریابید که می توانید بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کنید و تجربه های دیجیتالی مورد انتظار آنها را در بخشهای دیگر زندگی به آنها ارائه دهید.

رویکرد چند برنامه ای را تدوین کنید

با پیش بینی عدم اطمینان در سال سال آتی  ، داشتن یک یا چند برنامه پشتیبان برای تجارت خود خوب است. موارد احتمالی احتمالی که ممکن است در سال آینده با آنها روبرو شوید را کنار بگذارید و از این زمان برای تهیه پاسخ های استراتژیک استفاده کنید.

این برنامه های استراتژیک می توانند سناریوهای مختلف مانند نگرانی های مداوم در مورد سلامتی ، بازگشایی شرایط با سرعت کمتر ، باز و بسته شدن مداوم ، محیط های از راه دور و بر اساس تقاضا و بازگشایی کامل را برطرف کنند. با استفاده از تجربه سال سخت امسال  برای کمک به توسعه تاکتیک های کلیدی، هر یک از این برنامه ها را بسازید. بسیاری از این تاکتیک ها ممکن است در سال جاری اثبات شده باشند یا روش هایی هستند که هنوز در حال آزمایش آنها هستید.

تاکتیک های تحقیقاتی که برای سایر مشاغل مفید بود، حتی آنهایی را که هنوز اجرا نکرده اید ، شاید به این دلیل است که استراتژی شما معطوف به  شرایط با ثبات گذشته و امید به بازگشت به یک محیط قابل تشخیص و با اطمینان بوده است.

اطمینان بیشتر از عدم اطمینان

با مرور این رویکردها برای ایجاد استراتژی رشد مشاغل در سال آینده خود ، بدون شک اقدامات زیادی پیدا خواهید کرد که می توانید با اطمینان انجام دهید تا شبهه ای را که به نظر می رسد بسیار فراگیر است خنثی کنید. با پرداختن پیشگیرانه به زمینه های ذکر شده در اینجا ، می توانید تمرکز خود را برای پیشبرد کسب و کار خود با انعطاف پذیری و چشم انداز مثبت آینده روشن حفظ کنید.