4 دلیلی که کارآفرینان نباید تجارت خود را با سیاست مخلوط کنند/ سیاستت را برای خودت نگه دار!

اخبار داخلی 02 آذر 1399 53 بازدید

برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید ، مهم است که روی آنچه بهترین کار می کنید، تمرکز کنید.

دکتر آنتونی ام. کرینیتی استاد امور مالی در شبکه رهبری کارآفرین نوشت: روغن و آب ، به نظر نمی رسد که هرگز با هم مخلوط شوند. در مورد مشاغل و عقاید سیاسی صاحبان آنها نیز می توان همین را گفت. اگرچه برای کارآفرینان بسیار وسوسه انگیز است که بخواهند از دیدگاه های سیاسی خود به طور علنی با استفاده از مشاغل خود به عنوان پایگاه پشتیبانی کنند.

البته شاید جذاب باشد ، اما بسیاری از مشکلات مالی می تواند با آمیختن سیاست و تجارت شما بوجود آید. مگر اینکه تجارت شما تجارت سیاست باشد.

بگذارید با یک مثال اخیر نشان دهم. یکی از رستوران های محلی من حداقل به مدت یک دهه طرفداران بسیار زیادی داشت. غالباً می توانستید افرادی را ببینید که مخصوصاً در آخر هفته ها در صف برای تهیه میز می ایستند. وقتی قرنطینه Covid-19 آغاز شد ، رستوران برای چند ماه کاملاً تعطیل شد. به جای چرخش، هیچ گونه خدمات تحویل یا تحویل کالا برای جبران درآمد از دست رفته را ارائه نمی دهد.

تا زمان بازگشایی رستوران ها ، تصور می کردید که مالکان برنامه خوبی برای بازگشت به مسیر خود دارند. در واقع ، آنها در عوض یک کارزار سیاسی گسترده را آغاز کردند. یعنی آنها هر سانتی متر از ویترین فروشگاه خود را با مطالب سیاسی پوشانده بودند - به حدی که به سختی می توانستید نام تجارت آنها را ببینید. با افزایش تدریجی این رفتار ، آنها سرانجام باعث ترس بیشتر مشتریان خود شدند. در حال حاضر ، فضای داخلی رستوران تقریبا همیشه خالی است. از خارج به نظر می رسد که آنها خیلی بیشتر زنده نخواهند ماند. در حالی که بسیاری از مشاغل محلی رقیب درهای خود را به روی همه گشوده اند و به خوبی تمرکز کرده اند ، صاحبان اینجا مسیر مقاومت را انتخاب کرده اند.

اگر یک کارآفرین هستید ، می خواهم به شما کمک کنم تا از سرنوشت اجتناب ناپذیر رستوران ذکر شده در مثال بالا جلوگیری کنید. اکنون نگاهی خواهیم انداخت به چهار دلیل عمده ای که باعث می شود شما نباید تجارت خود را با سیاست مخلوط کنید. همه این دلایل بهم پیوسته اند و باید به طور پی در پی اتفاق بیفتند.

1. تجارت شما می تواند مشتریان خود را از دست بدهد

اولین اتفاقی که می تواند بیفتد اگر در سراسر کسب و کار خود پرچم حزب سیاسی خود را به رخ بکشید ، از دست دادن شدید مشتریان محتمل است. این منطق را می توان با ریاضیات پایه با استفاده از مثال ریاست جمهوری نشان داد. برای ساده تر، بیایید وانمود کنیم که نیمی از مشتریان شما دموکرات هایی بودند که به جو بایدن رأی دادند و نیمی دیگر جمهوری خواهانی بودند که به دونالد ترامپ رأی دادند . اگر می خواهید مواد تبلیغاتی هر یک از طرفین را در ویترین فروشگاه های خود تبلیغ کنید ، احتمال این وجود دارد که نیمی از مشتریان شما که طرف مقابل را حمایت می کنند ، آزرده خاطر شوند و دیگر برنگردند.

آیا حاضرید نیمی از مشتریان خود را برای ورود به حرفه سیاست درمعرض  ریسک قرار دهید؟ این البته یک تصمیم شخصی است. با این حال ، ریاضیات مالی به طور کلی نتیجه مطلوبی ندارد. با فرض اینکه تمام مشتریان به طور مساوی در تجارت شما خرج می کنند، اگر 50٪ از آنها را از دست داده باشید ، در این صورت 50٪ از درآمد خود را نیز از دست داده اید.

در حقیقت ، همه مشتریان به طور مساوی هزینه نمی کنند. ممکن است چند مشتری داشته باشید که بیشتر از هزینه اکثریت مشتریان شما در مجموع هزینه می کنند. اینها حسابهای بزرگ است. از دست دادن این مشتریان واقعاً می تواند نقطه اوج کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال ، اگر نیمی از مشتریان خود را از دست داده باشید و یکی از آنها 80٪ از منبع درآمد خود را تأمین کند ، ممکن است برای شرکت شما تمام شود. این امر به ویژه در زمانی که Covid-19بیداد می کنند بسیار صدق می کند .

مطمئناً ، این احتمال وجود دارد که بتوانید مشتریان گمشده را با دیگران که در یک حزب سیاسی مشترک هستند جایگزین کنید. با این حال ، اگر به دست آوردن این مشتریان ده سال طول کشید، پس چقدر وقت و پول تبلیغاتی برای جایگزینی آنها نیاز دارید؟ به عنوان اصل 1 از درس های مهم در اقتصاد و دارایی کتاب آمده است: (. Criniti، 2014، ص 32) " برای ساخت یک کسب و کار یک عمر کار سخت لازم است اما برای نابود کردن آن چند لحظه کافی است".

لذا  تمرکز بر کسب و کار خود بر روی اهداف و مأموریت خاص آن پیشنهاد امن تری است. چرا در ابتدا این تجارت را افتتاح کردید؟ هدف واقعی شرکت شما از موجودیت چیست؟ این زمان مناسبی است که برای اطمینان از اینکه در مسیر صحیح قرار دارد دوباره به ریشه های شرکت خود مراجعه کنید.

درهم آمیختن تجارت و سیاست می تواند احساس بسیار ناخوشایندی در مشتریان شما ایجاد کند. مشتری می توانست در یک ناهارخوری شما برای یک فنجان قهوه آرامش حاضر شود و در نهایت یک سیاست سیاسی ناخواسته را تحمل کند. اگر می خواهید رستوران دار شوید ، پس رستوران دار باشید. اگر می خواهید یک لوله کش باشید ، پس یک لوله کش باشید. با این حال، هنگامی که مشتریان به کالایی یا خدماتی نیاز دارند، صرف نظر از اینکه چیست، ممکن است تمام زنگ ها و سوت های خارج از سیاسی که ممکن است به صورت رایگان ارائه شود را نخواهند.

آنها می توانند از قبل تحت فشار تبلیغات سیاسی بی امان دیگری قرار بگیرند که در معرض آنها قرار گرفته بودند. از قضا، آنها ممکن است برای فرار از سیاست به سراغ شما آمده باشند.

مگر اینکه در سیاست باشید ، بهتر است تجارت سیاسی را برای مشاغل سیاسی ذخیره کنید. مردم تمایل بیشتری دارند که فقط در یک چشم بر هم زدن به شرکت شما به دلیل اختلافات حزبی رای دهند. کسب و کار شما ممکن است در حداکثر جریان درآمد بالقوه خود که می تواند از طریق مشتریان وفادار بلند مدت کسب شود، ضرر کند. بعلاوه، از دیدگاه بشردوستانه، مشتریان شما بزرگترین طرفداران شما هستند. بسیاری از آنها نیز ممکن است طرفداران و دوستان بسیار وفاداری باشند. عشق و حمایت آنها از تجارت شما در طول زمان ممکن است بسیار ارزشمند باشد.

2. تجارت شما می تواند درآمد خود را به حداقل برساند

مشابه یک فرد ، یک کسب و کار در هنگام مدیریت ثروت خود سه انتخاب دارد . این مسئله در کتاب بقا theثروتمند به بهترین شکل نشان داده شده است : به عنوان لبه بقا) دوم ، شما می توانید در لبه بقا زندگی کنید و فقط ثروت کافی برای زنده ماندن داشته باشید. سرانجام ، شما می توانید ثروت خود را بیش از حداقل ضروریات حداقل بقا برای زنده ماندن به حداکثر برسانید "( کرینیتی، 2016 ، ص. 162) نتیجه گیری از آن کتاب نشان می دهد که به حداقل رساندن ثروت و زنده ماندن به تنهایی به اندازه کافی خوب نیست. ما همیشه باید سعی کنیم از مبارزات خود جلوتر باشیم - این تنها با حداکثر سازی ثروت انجام می شود (مفهومی که اثبات شد تمرکز اصلی اقتصاد و امور مالی است ).

اگر تجارت خود را وارد عرصه سیاسی کنید و علناً تصمیم به تبلیغ اعتقادات سیاسی شخصی خود بگیرید ، بسیار ممکن است بسیاری از مشتریان / مشتریان قبلی خود را از دست دهید. همچنین ممکن است بسیاری از موارد جدید جدید را دفع کنید. این اقدامات می تواند منجر به کاهش قابل توجه درآمد شود. وقتی درآمدتان را از دست می دهید، ثروت را به حداقل می رسانید. به حداقل رساندن ثروت در طول زمان منجر به مرگ تجاری می شود. بیایید اکنون آن نکته را بیشتر بررسی کنیم.

هر شغلی که در جهت به حداکثر رساندن ثروت حرکت نکند ، در نهایت به مرگ نزدیک می شود

3. تجارت شما ممکن است بمیرد

سومین دلیل عمده ای که کارآفرینان نباید تجارت خود را با سیاست مخلوط کنند این است که ممکن است تجارت آنها از بین برود. این دلیل معمولاً نتیجه نهایی دو نکته اول فوق است. اگر شرکت ها بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهند ، در این صورت درآمد خود را نیز از دست می دهند. اگر آنها مقدار قابل توجهی از درآمد خود را از دست بدهند ، ممکن است مجبور شوند مغازه خود را ببندند.

خودکشی تجاری به دلایل مختلف، به ویژه به دلیل از دست دادن درآمد، در دوران رکود بزرگ شیوع بسیار رایج شده است. در حال حاضر به دلیل Covid-19 محدودیت های کافی برای مشاغل اعمال شده است که فشار مالی شدیدی بر آنها وارد می کند. به عنوان مثال، بیایید از صنعت رستوران استفاده کنیم. در بسیاری از مکان ها ، در حال حاضر ، حداکثر 50٪ میزان اشغال داخل ساختمان وجود دارد. اگر فقط نیمی از مشتریان یک رستوران می توانند در آن واحد حضور داشته باشند، در این صورت درآمد کسب و کار به نصف کاهش یافته است (با فرض اینکه فقط خدمات ناهار خوری داخل خانه را ارائه می دهد و همه مشتریان به طور مساوی هزینه می کنند). اگر همین رستوران بخواهد دیدگاه های سیاسی خود را به سمت مشتریان خود سوق دهد (به عنوان مثال با تبلیغات سیاسی و تابلوهای تبلیغاتی در سراسر ساختمان خود)، ممکن است نیمی دیگر از درآمد خود را از دست بدهد (با فرض اینکه مشتریانش حتی بین دو جریان قوی حاکم  تقسیم شده باشند).

نتیجه نهایی بین هزینه محدودیت های Covid-19 و تبلیغات سیاسی این است که این رستوران اکنون فقط می تواند حدود 25٪ از درآمد بالقوه خود را بدست آورد. این میزان درآمد قطعاً در گروه به حداقل رساندن ثروت است و با گذشت زمان پایدار نخواهد بود. هر شغلی که در جهت به حداکثر رساندن ثروت حرکت نکند ، در نهایت به مرگ نزدیک می شود.

4- ثروت شخصی شما می تواند آسیب ببیند

چهارمین دلیل اصلی که کارآفرینان نباید تجارت خود را با سیاست مخلوط کنند این است که ممکن است ثروت شخصی آنها آسیب ببیند. هنگامی که یک تجارت از بین می رود ، مالک همچنان باید به برخی از منابع درآمد اعتماد کند تا قبض های خود را پرداخت کند. اگر درآمد دیگری نداشته باشد، احتمالاً باید سریعاً شغل دیگری پیدا کند. تا زمانی که این درآمد جایگزین نشود، وی باید از ثروت موجود خود برای زنده ماندن استفاده کند. این ممکن است به استفاده از صندوق اضطراری یا حتی فروش املاک (یعنی ماشین یا خانه) برای گذران زندگی منتهی شود. همانطور که در اصل 206 از کتاب مهمترین درسهای اقتصاد و دارایی آمده است: "زنده بودن گران است" (Criniti، 2014، p. 239).

سیاست خود را برای خود نگه دارید

به طور خلاصه ، چهار دلیل اصلی اینکه چرا نباید تجارت خود را با سیاست مخلوط کنید عبارتند از: تجارت شما می تواند مشتری خود را از دست بدهد. تجارت شما می تواند درآمد خود را به حداقل برساند. تجارت شما ممکن است بمیرد و ثروت شخصی شما ممکن است رنج ببرد. در این اوقات بی سابقه ، سیاست در بالای ذهن بسیاری از مردم قرار دارد. اختلافات پرشور حتی در میان اعضای نزدیک خانواده نیز نشان داده می شود. هدف این مقاله متقاعد کردن شما برای روی آوردن به هیچ حزب سیاسی نیست ، بلکه نشان دادن مشکلات مالی بالقوه ای است که می تواند در صورت عبور از مرزها و بازتاب اعتقادات سیاسی خود در زمینه تجارت خود رخ دهد.

عواقب آن شدید است و ممکن است ارزش آن را نداشته باشد ، صرف نظر از اندازه تجارت شما. با توجه به نتیجه گیری های فوق، بسیار حیرت انگیز است که بسیاری از شرکت های بزرگ ثروتمند کاملاً تجارت خود را با دیدگاه های سیاسی صاحبانشان تطبیق داده اند - و به همین دلیل ، آنها به شدت رنج می برند. صرف بزرگ بودن آنها به معنای مصونیت از اصول مالی نیست . این قوانین جهانی برای همه اعمال می شود.

شما احتمالاً نمونه های شخصی بسیاری از افرادی را دارید که به دلیل دیدگاه سیاسی خود دیگر در فروشگاه های خاص خرید نمی کنند. فقط زمان مشخص خواهد شد که آیا این مشاغل می توانند بفهمند چگونه مشتریان گمشده خود را بازگردانند. آسیب ممکن است از قبل به طور دائمی ایجاد شده باشد.

با احترام به حساسیت احتمالی که ممکن است مشتریان فعلی و بالقوه شما نسبت به اعتقادات مختلف سیاسی داشته باشند، می توانید مخاطبان هدف خود را به حداکثر برسانید.

در پایان، وقتی همه دودهای سیاسی از بین رفت و رکود بزرگ همه گیر تمام شد، مهم است که تجارت شما همچنان ادامه داشته باشد و امیدوارم که رونق داشته باشد. یک مشتری متنوع و متناسب با مشتری ممکن است فقط همان نقطه ای باشد که برای پیشرفت به عنوان یک کارآفرین موفق به آن نیاز خواهید داشت.