معرفی سامانه میخک (خدمات کنسولگری)
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور روانسازی خدمات کنسولی در خارج از کشور، در سامانه اینترنتی (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) میخک را راه اندازی کرده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ مراحل ثبت نام و تشکیل تشکیل پرونده الکترونیک (پروفایل) آغاز و تکمیل فرمهای خدمات مورد نظر و بارگذاری (آپلود) تصویر اسناد مربوطه و ارسال آن برای نمایندگی مورد نظر انجام می گیرد.
فهرست خدمات مرتبط با سامانه میخک:
- صدور و تجدید انواع گذرنامه ها
- رسیدگی به وضعیت عابرین غیرمجاز
- صدور برگه عبور
- درخواست مهر خروج مشمولین
- کلیه امور دانشجویی تشکیل پرونده دانشجویی- تایید گواهی اشتغال به تحصیل - تایید مدرک فارغ التحصیلی
- درخواست مهر خروج دانشجویی
- برخی امور سجلی (امور مربوط به شناسنامه و خدمات مرتبط با آن)
لازم است مراجعان و محترم با مراجعه به نشانی اینترنتی http://mikhak.mfa.gov.ir ابتدا از طریق ارائه یک نشانی رایانامه (ایمیل) معتبر و کد ملی ثبت نام نموده و پس از تکمیل اطلاعات پروفایل، نام کاربری و رمز عبور ثابت تهیه کنند. توجه داشته باشید ضروریست مراحل ثبت نام سامانه میخک تا دریافت کد رهگیری دنبال گردد.
بر همین اساس رسیدگی به درخواستهای آن دسته از هموطنانی که در فهرست خدمات سامانه میخک آمده، منوط به ثبت نام، اخذ کد رهگیری و مراجعه به سرکنسولگری به همراه اصل مدارک بارگذاری شده در سایت می باشد.
تا کنون برای این پست دیدگاهی ثبت نشده است.