7 نکته مهمی که کارگران در امارات باید بدانند
وزارت منابع انسانی و امارات در امارات متحده عربی راهنمای اطلاع رسانی به کارگران بخش خصوصی از حقوق و وظایف خود را راه اندازی کرده است که در این راهنما 7 نکته مهم ذکر شده است.
7 نکته مهمی را که کارگران بخش خصوصی باید بدانند که عبارتند از:
- اخذ حق الزحمه به شکل مستقیم یا غیر مستقیم بابت هزینه های جذب و استخدام ی از کارگر ممنوع است.
- کارگر پس از آمدن به امارات متحده عربی باید قرارداد کار امضا کند.
- کارگر باید یک نسخه از قرارداد کاری را که امضا کرده نگه دارد.
- شرایط و ضوابط قرارداد کار باید مطابق با پیشنهاد کاری باشد که کارگر در کشورش امضا کرده است.
- کارگر باید در صورت عدم ارائه فرصت شغلی مورد توافق توسط کارفرما و یا عدم دریافت دستمزد خود به طور کامل و به موقع، فوراً با وزارتخانه منابع انسانی ارتباط برقرار کند.
- کارگر باید مدارک شناسایی را در مکانی امن نگهداری کند.
- کارگر حق ترک کار دارد اما باید به تعهدات قانونی خود آگاه باشد.
- راهنمای کار شامل دستورالعمل های قبل و بعد از ورود به امارات متحده عربی، هنگام انجام کار و در صورت فسخ قرارداد و اختلاف است.
این وزارتخانه در این دستورالعمل تأیید کرده است که از حقوق کارگران بخش خصوصی در قانون تنظیم کننده روابط کار، آیین نامه اجرایی آن و تصمیمات اجرایی آن حمایت می کند.
گفتنی است از 13 بهمن ( 2 فوریه 2022)، امارات متحده عربی قانون جدیدی را برای تنظیم روابط کار در مورد کلیه تسهیلات، کارفرمایان و کارگران بخش خصوصی در این کشور به اجرا گذاشته است.
راهنمای حقوق کارگران در بخش خصوصی در پیوست زیر به زبان اصلی را می توانید اینجا بخوانید.
تا کنون برای این پست دیدگاهی ثبت نشده است.