۶ بخش جذب برای سرمایه‌گذاری‌ در امارات کدامند؟/ 66میلیارددلار سرمایه گذاری در ICT در دوسال آینده

وزارت اقتصاد امارات  پیش بینی کرد در سال های آینده 6 بخش جذاب شاهد هجوم سرمایه گذاری گسترده ای باشد که شرکت های ملی را تشویق به مشارکت با شرکت های خارجی و سرمایه گذاران برای بهره مندی از رشد این بخش ها خواهد کرد.

به گزارش اتاق بازرگانی ایران و امارات، به نقل از  روزنامه الرویا، این وزارتخانه گفت: این بخش ها عبارتند از: فناوری کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی های تجدیدپذیر، تجارت الکترونیک، تولید و فضا.

وزارت اقتصاد امارات با بیان اینکه بخش فناوری کشاورزی یکی از بخش‌های امیدوارکننده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود مصرف مواد غذایی کشور سالانه با نرخ 3.5 درصد و بیش از 10 میلیون تن غذا در سال 2023 رشد کند.

این وزارتخانه  انتظار دارد که بخش ICT پس از بحران کووید-19 بهبود یابد. ارزش سرمایه گذاری در این بخش تا سال 2024  حدود  66 میلیارد دلاربرآورد می شود.

وی به اهمیت سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر اشاره کرد، به ویژه اینکه امارات قصد دارد تا سال 2050 بیشتر انرژی الکتریکی خود را از منابع انرژی خورشیدی تولید کند که فرصت های بزرگی را در زمینه انرژی خورشیدی، تبدیل زباله ها به انرژی، انرژی بادی و تصفیه آب ایجاد می کند.