تدوین نقشه راه اکسپو دبی با هدف جذب گردشگر

24 شهریور 1400 836 بازدید

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایران‌گردی و جهان‌گردی با بیان اینکه برنامه‌های تدارک دیده شده برای نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰_۲۰۲۱ با هدف جذب گردشگر به کشور انجام شده به تشریح این برنامه‌ها پرداخت.

به گزارش اتاق بازرگانی ایران و امارات به نقل از  روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده مربوط به نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰_۲۰۲۱ بیان کرد: تمام برنامه‌ها با هدف جذب گردشگر خارجی برای آمدن به کشور انجام شده است و نقشه راهی را با این رویکرد ترسیم و تدوین کرده‌ایم.

او تصریح کرد: محتواها با هدف نمایش جذابیت‌ها و ظرفیت‌های ۳۱ استان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای تحریک تقاضا تهیه شده‌اند.

نمایش محتواها در قالب سینمای سه بعدی و ال‌سی‌دی

نیکزادفر با اشاره به اینکه سالن ۵۷ متری در اختیار وزارتخانه شامل دو بخش خواهد بود، افزود: یک بخش شامل سینمای سه بعدی است که اماکن و جذابیت‌های کشور برای بازدیدکننده‌ها به صورت سه بعدی ارائه می‌شود. بخش دیگر نیز محتواهایی شامل اماکن تاریخی، طبیعی، صنایع‌دستی، زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری است که در شش ال‌سی‌دی نصب شده روی دیوارها نمایش داده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: برای برگزاری ورکشاپ صنایع‌دستی پیگیر هستیم که فضایی برای این کار اختصاص دهیم. همچنین در حوزه درمان نیز برای ارائه خدمات و ویزیت رایگان در حال برنامه‌ریزی هستیم.

او به حضور هر کدام از استان‌ها و مناطق آزاد به مدت ۵ روز در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در ۱۸۰ روز برگزاری نمایشگاه تمام استان‌ها و مناطق آزاد برای ارائه برنامه‌های خود حضور خواهند داشت که برنامه‌های هریک به آن‌ها ابلاغ شده است.

طراحی اپلیکیشنی برای معرفی و برنامه‌ریزی سفر به ایران

نیکزادفر با اشاره به طراحی اپلیکیشنی برای معرفی کامل ایران، افزود: این اپلیکیشن که به زودی از آن رونمایی می‌شود به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، چینی و اسپانیایی طراحی شده است و به محض ورود بازدیدکننده‌ها به پاویون با ارسال یک اس‌ام‌اس روی تلفن همراه‌شان نصب می‌شود.

او با بیان‌اینکه بازدیدکننده‌ها از این طریق به راحتی می‌توانند برای سفر به ایران برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد: تمام تأسیسات گردشگری، آژانس‌های مسافرتی، خانه مسافرها، هتل‌ها، بوم‌گردی، هنرمندان صنایع‌دستی و هر یک از فعالان سه حوزه می‌توانند اطلاعات و خدمات خود را در این اپلیکیشن ارائه دهند.

نمایش صنایع‌دستی فاخر استان‌ها

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به ارائه صنایع‌دستی فاخر استان‌ها در غرفه اشاره کرد و گفت: این چیدمان روی سکوهایی انجام می‌شود و در معرض دید بازدیدکننده‌ها قرار می‌گیرد. همچنین استیجی به مساحت ۱۵۰ متر و ظرفیت ۷۵ تماشاچی را برای نمایش‌های آئینی و موسیقی نواحی در اختیار داریم. آژانس‌های مسافرتی که تمایل به معرفی خود دارند نیز می‌توانند از این امکان و فرصت استفاده کنند.

نیکزادفر با اشاره به اختصاص سالنی برای برگزاری نشست‌های B۲B افزود: فعالان سه حوزه می‌توانند مذاکرات تجاری خود را در این سالن برگزار کنند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی ادامه داد: از ۱۶ چشمی شهرفرنگ در پاویون ایران نیز ۷ چشمی برای نمایش جاذبه استان‌ها و نمایش فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای در اختیار ما قرار دارد.

ارسال اقلام با تاییدیه معاونت صنایع‌دستی

او به خرید محصولات صنایع‌دستی به صورت دیجیتال اشاره کرد و افزود: بخش فروش صنایع‌دستی به بخش تجاری واگذار شده است، اما تاکید ما بر این بود که تمامی اقلام قبل از ارسال به دبی تاییدیه معاونت صنایع‌دستی را داشته باشند، در غیر این صورت قابل فروش نخواهند بود. خرید از کارت‌های اعتباری خارج از کشور نیز از طریق درگاه‌های بانکی نمایشگاه ملی‌مجازی صنایع‌دستی امکانپذیر خواهد بود.

نیکزادفر تصریح کرد: پیگیر هستیم لابی هتلی به مساحت ۳۰۰ متر را برای هنرمندان صنایع‌دستی و فروش اقلام‌شان تدارک ببینیم که پس از قطعی شدن این موضوع را به استان‌ها ابلاغ می‌کنیم.

سفره ایرانی با غذاهای انتخابی هر استان

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به ارائه سفره ایرانی در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: پیگیری‌هایی را برای ارائه غذاهای ایرانی انجام داده‌ایم. در روزهای حضور هر استان لیستی از غذاهایی سنتی و بومی استان مربوطه تهیه و برای تهیه در اختیار رستوران قرار می‌گیرد.

برگزاری مسابقه و طراحی سوال‌های آن توسط هر یک از استان‌ها همچنین گرفتن عکس یادگاری در فضاهای تاریخی و میراثی شبیه‌سازی شده، نمایش مناطق جنگی ایران و یادی از سردار سلیمانی دیگر برنامه‌هایی بود که مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به آن‌ها اشاره کرد.