اکسپو دبی، فرصتی بی نظیر برای حضور قطعه سازان و شرکت های بزرگ صادراتی/ هدفگذاری ساپکو برای ورود به بازار قطعه سازی خاورمیانه

اکسپو دبی، فرصتی بی نظیر جهت حضور قطعه سازان و شرکت های بزرگ صادراتی است و آخرین خبرها حکایت از حضور ساپکو در نمایشگاه اکسپو دوبی دارد

به گزارش اتاق مشترک ایران و امارات، جلسه ای با حضور مدیران صادرات شرکت ساپکو، مدیران اتاق مشترک ایران و امارات، مشاورین اتاق و شرکت صابرانصارمهر اسپانسر نمایشگاهی ایران در رویداد اکسپو در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.

در این جلسه، دو طرف در ارتباط با امکانات و پتانسیل­ های صادراتی قطعه­ سازی و محصولات ایران خودرو جهت استفاده از هاب صادراتی امارات به شمال آفریقا و دیگر کشورها با هدف بهره­ برداری از هاب صادراتی امارات به گفتگو و تبادل نظر پرداختند همچنین شرکت­های توانمند زیر مجموعه ایران خودرو علاقه ­مند هستند تا در بازار تامین قطعات خودرو متناسب با نیاز بازار هدف ورود کرده و این آمادگی را دارند تا با ایجاد تغییراتی در چرخه تولید نیاز مشتریان منطقه­ ای را پاسخگو باشند همچنان که این شرکت صادرات قطعات به لهستان و رومانی را انجام می­دهد و می­تواند تعدادی از قطعات را مشابه سازی کنند به طوری که از قدیم الایام ایران خودرو در زنجیره ریخته­گری ایتالیایی ­ها حضور داشته است.

گفتنی است: در نقشه تجارت جهانی، ساپکو یا شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (Supplying Automotive Parts Company یا SAPCO) می­تواند به عنوان قطعه ­ساز در مقیاس جهانی به ویژه در بازارهای منطقه­ ای در کنار کشور هند و سایر رقبا حضور داشته و با توجه به توانمندی­های موجود قابلیت حضور پررنگتر در بازارهای جهانی و منطقه­ ای را  داشته باشد.

از دیگر محورهای این جلسه، برگزاری رویداد بین المللی اکسپو دبی و مسایل مربوط به آن بود. در این جلسه بیان شد:  اکسپو محل مناسبی برای حضور برندهای مطرح ایرانی محسوب می­شود و با توجه به این که برند ایران خودرو، مجموعه قطعه سازان زیر مجموعه آن شرکت بالغ بر 600 شرکت تولیدکننده قطعات خودرو در مجموعه ساپکو حضور دارند، رویداد اکسپو میتواند فرصت مغتنمی برای حضور لیشان به شمار رود. همچنین در این جلسه، شرکت ساپکو ضمن تاکید بر بهره برداری کامل از اکسپو و فرصت­های جنبی آن به عنوان فرصت صادراتی از اتاق مشترک ایران و امارات درخواست کرد که در امر صادرات این شرکت را یاری نماید. در این نشست مقرر شد، شکل و نحوه حضور به صورت درج توانمندیها در کتاب توانمندی­های اقتصاد ایران به همت موسسه IBT یا شرکت به صورت نمایشگاه مجازی IROXPOو یا به عنوان برگزارکننده همایش­ها و رویدادهای جنبی و یا به شکل ترکیبی از موارد مذکور  بررسی گردد.

یاد آور می­شود با توجه به جایگاه اکسپو، شرکت­هایی مانند ساپکو می­توانند با حضور در برنامه­های جنبی و رویدادهای طراحی شده و نشست­های B2B منظم فرصت­های جدید صادراتی و بازارهای هدف جدید را دنبال کنند.