8 راه برای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر و قابل احترام

کلیدهای مدیریتی 30 مرداد 1400 89 بازدید

بسیاری از افراد بدون دریافت آموزش مناسب ، نقش مدیر را بر عهده می گیرند و ناگهان خود را در موقعیت مهمی می دانند بدون آنکه بدانند چگونه می توانند به طور موثر تیم را مدیریت کنند و باعث می شود بسیاری از آنها ناخواسته مرتکب اشتباهاتی شوند که باعث عصبانیت کارکنان می شود.

اگرچه تقریباً هیچ کس نمی خواهد مدیر بدی باشد ، اما بیشتر مردم نمی دانند چگونه افراد را به بهترین شکل مدیریت کنند.

1- اهداف منطقی تعیین کنید

هر مدیری وظایف زیادی دارد که باید انجام دهد ، اما این بدان معنا نیست که او بار کاری زیادی را بر دوش کارکنان می گذارد ، مهم این است که مدیر قابلیت های کارکنان خود را ارزیابی کند و وظایف مورد نیاز آنها را برایشان تعیین کند.

همچنین مهم است که مدیر اهداف معقول و قابل دستیابی را تعیین کند و تیم را برای دستیابی به آنها تشویق کند ، که باعث می شود آنها احساس اعتماد به نفس و موفقیت کنند.

2- فرمان دهید ، نه دیکته

مدیر بودن به این معنا نیست که مردم آنچه را که او به آنها می گوید انجام می دهند. اگر کارکنان به مدیر خود احترام نگذارند ، کارها را در پایین ترین سطح عملکرد انجام می دهند ، فقط برای حفظ شغل خود.

رهبران باید برای کارکنان خود الهام بخش باشند و به آنها در درک اهداف تجاری کمک کنند تا بتوانند ابتکار عمل را به دست گرفته و با تمام انرژی کار خود را انجام دهند.

3- کارکنان را به خاطر موارد مثبت تحسین کنید

بسیاری از مدیران تمایل دارند بیشتر اوقات در مورد اشتباهات کارکنان اظهار نظر کرده و آنها را تصحیح کنند ، به این امید که خطاها را کاهش داده و سطح کارایی را افزایش دهند.

بنابراین ، مدیران به جای انتقاد مداوم از کارکنان خود ، باید آنها را تشویق کنند و همیشه به کارهایی که درست انجام می دهند توجه کنند و عملکرد آنها را تحسین کنند.

4- بر عملکرد خود نظارت داشته باشید

وقتی کسی موقعیت مدیر را می گیرد ، استقلال بیشتری دارد ، اما استقلال نیز به معنای مسئولیت است. این مهم است که مدیر عملکرد خود را ارزیابی کند ، نقاط ضعف خود را تشخیص دهد و این را به صورت عمومی تصحیح کند ، زیرا این برای اعضا تیم الهام بخش و مفید است.

5- مشارکت کارکنان در حل مسئله

- مدیر مسئول همه مشکلات است ، اما این بدان معنا نیست که او به تنهایی مشکلات را حل می کند ، برعکس ، مهم است که کارکنان را استخدام کرده و در حل مشکلات از آنها کمک بخواهد ، و اگر یکی از کارکنان به این موضوع علاقه ای ندارند ، مدیر باید او را تشویق کند تا با بقیه اعضای تیم مشکلات را به نفع شرکت حل کند.

6- بیشتر از آنکه صحبت کنید گوش دهید

ممکن است مدیر تجربیات و توصیه های زیادی داشته باشد که مایل است با کارکنان خود به اشتراک بگذارد ، اما این بدان معنا نیست که او این کار را دائما انجام می دهد ، زیرا ممکن است اعتماد اعضای تیم به خود را از دست داده و آنها را بر راهنمایی ها  و توصیه مدیر برای همیشه متکی کند.

در عوض ، مدیر باید کارکنان خود را به کشف مشکلات و یافتن راه حل تشویق کند و گوش دادن به آنها مهم است ، زیرا ممکن است ایده های خوب و ابتکاری برای آنها پیدا کند و مدیر ممکن است چیزهای جدیدی از کارکنان خود بیاموزد.

7- مشکلاتی را انتخاب کنید که باید حل شود

هیچ مدیری نمی تواند همه مشکلات را حل کند ، بنابراین باید توجه ، تمرکز و انرژی خود را به چیزهایی معطوف کند که بیشترین تأثیر را بر آنها خواهد داشت.

همچنین برای یک مدیر مهم است که به کارکنان خود قدرت تصمیم گیری بدهد ، زیرا این امر به آنها در کسب تجربه و یادگیری کمک می کند.

8- توجه به رفاه کارکنان

-برای مدیر مهم است که حس عزت نفس و عزت نفس کارکنان خود را افزایش دهد ، با تمایل به تمجید از کار آنها ، و مراقبت از سلامت روان آنها ، در غیر این صورت روحیه آنها تضعیف می شود.

منبع: شما