چگونه کارآفرین می تواند بر شکست غلبه کند
شکست بخشی از ماهیت زندگی است، هیچ فردی در جهان نمی تواند همیشه موفق باشد ، حتی موفق ترین کارآفرینان در طول زندگی خود شکست هایی را تجربه کرده اند ، و نکته مهم در این مورد نحوه برخورد با شکست است که مسیر موفقیت دوباره را هموار می کند.
کارآفرینان باید دارای یک ذهنیت انعطاف پذیر و مثبت باشند ، که بخشی اساسی برای غلبه بر شکست است.
10 راه برای شکست تجاری و پیشرفت در شرایط سخت
1- اندیشیدن به آینده
- قبل از اینکه کارآفرین برنامه ای برای تاسیس شرکت خود داشته باشد ، ابتدا باید چشم انداز روشنی داشته باشد که بر اساس آن برنامه تجاری خود را تنظیم کند. اگر شرکت خود را قبلاً تأسیس کرده است ، هنوز می تواند به آینده نگاه کند و در مورد نتایج مورد نظر خود فکر کند.
این چشم انداز می تواند شامل بیانیه ماموریت ، محصولات و خدماتی باشد که شرکت ارائه می دهد ، راه هایی برای جستجوی مشتریان احتمالی ، استراتژی های بازاریابی ، مشکلاتی که باید حل شوند و سایر مواردی که کارآفرین با توجه به پروژه خود تعیین می کند و آنچه مهم است که چشم انداز قابل اجرا باشد.
2- تحلیل منظم نقاط قوت ، ضعف ها ، فرصت ها و تهدیدها
این نوع تجزیه و تحلیل با هدف درک موارد مفید برای شرکت و تقویت کسب و کار ، و مواردی که مفید نیستند ، می تواند با تهیه لیستی از نقاط قوت و ضعف ، و پرسیدن از خود کارآفرین باشد.
نتایج این تجزیه و تحلیل می تواند برای تعیین اهدافی که کارآفرین می خواهد به آنها برسد و برنامه عملیاتی برای دستیابی به آنها مورد استفاده قرار گیرد.
3- مدیریت جریان و نقد کارآمد
هیچ شرکتی قادر نخواهد بود بدون جریان نقدینگی ثابت در بازار دوام بیاورد ، بنابراین کارآفرین باید بتواند از جریان نقدی ثابت اطمینان حاصل کند تا بتواند هزینه ها را پرداخت کند.
برای کارآفرین مهم است که پیش بینی جریان نقدینگی را داشته باشد ، او باید میزان هزینه ها و فروش احتمالی را تعیین کند و مدیریت موثر نقدینگی نیز شامل پرداخت به موقع قبوض و پیگیری مشتریانی است که دیر پرداخت می کنند.
4- خودتان را باور داشته باشید وبرای روزهای سخت آماده شوید
- هنگامی که شخصی با موقعیت های غیر منتظره روبرو می شود ، عصبی می شود ، ذهنش گیج می شود و ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهد ، که بر دیدگاه خود تأثیر می گذارد ، اما شک و تردید در مورد توانایی ها بر کار تأثیر منفی می گذارد ، بنابراین حفظ آن برای کارآفرین بسیار مهم است.
کارآفرین باید دارای ذهنیت انعطاف پذیر باشد ، درک کند که مشکلات بخش مهمی از زندگی هستند ، موقعیت را به طور عینی ارزیابی کرده و با افراد مورد اعتماد صحبت کند ، شبکه پشتیبانی در این مرحله بسیار مهم است.
5- پشتکار و اراده
اداره یک شرکت آسان نیست ، اما آنچه کارآفرینان موفق را از افراد ناموفق متمایز می کند پشتکار است.
6- مشتریان را در کار مشارکت دهید
مشتریان اساس موفقیت هر شرکتی هستند ، بنابراین برای کارآفرین مهم است که آنها را در هنگام تدوین استراتژی های تجاری ، هنگام برنامه ریزی کمپین های بازاریابی و هنگام تولید محصولات جدید در نظر بگیرد. نظرات و دیدگاه های آنها ، مثبت یا منفی ، برای تجارت مفید باشد
7- شکست را در آغوش بگیرید
اکثر مردم یاد گرفته اند که شکست چیز بدی است ، بنابراین وقتی با شکست روبرو می شوند ، عقب نشینی می کنند و تسلیم می شوند ، اما برعکس افراد موفق با شکست به عنوان فرصتی برای یادگیری و یافتن راه حل هایی برای این مشکل که منجر به شکست شد ، برخورد می کنند.
8- تعیین اهداف و استراتژی های هوشمندانه
نوشتن اهداف بسیار مهم است ، زیرا این امر به کارآفرین کمک می کند تا آنها را به وضوح ببیند و کار را برای دستیابی به آنها تسهیل می کند.
اهداف باید مشخص باشند ، نتایج قابل اندازه گیری هستند و مهم این است که اهداف با آنچه کارآفرین در تلاش است برای شرکت خود به دست آورد سازگار باشد و تاریخ دستیابی به این هدف را تعیین کرده و به آن پایبند باشد و گامهای لازم برای نیل به اهداف را طبق زمانبندی بردارد.
9- درخواست کمک
برای کارآفرین بسیار مهم است که به دنبال مشاوران و افرادی باشد که در زمینه کاری خود تجربه دارند و از تجربیات و تخصص آنها بهره مند شوند. کارآفرین به افرادی نیاز دارد که در مواجهه با مشکلات از او حمایت کنند و چنین افرادی ممکن است تجربیات مشابهی را تجربه کرده باشند. آنها می دانند چگونه به او کمک کنند تا بر آنها غلبه کند.
10- ریسک های معقول انجام دهید و از محدوده راحتی خود خارج شوید
- ریسک به این معنا نیست که نتایج را در نظر نگیرید. برعکس ، در زمینه کارآفرینی مهم است که بین گزینه ها تعادل ایجاد کنید ، بنابراین شما باید برنامه ها را با دوستان یا اعضای خانواده به بحث بگذارید. هر کارآفرینی باید از منطقه امن خود خارج شود و ریسک منطقی را بپذیرید.
منابع: Balance Small Business