ریاحی : اکسپو محلی برای نمایش گذشته،حال و آینده| برگزاری ۲۰برنامه با ۲۰برند برتر ایرانی در سایت اصلی اکسپو

19 تیر 1400 748 بازدید

دکتر بهروز ریاحی دبیرکل باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین  بر آمادگی این باشگاه جهت همکاری با اتاق مشترک ایران و امارات در رویداد اکسپو۲۰۲۰ دبی تاکید کرد.

به گزارش اتاق مشترک ایران و امارات،   نشست کمیته اکسپو باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین کشور که با حضور اعضا  هیات رئیسه  اتاق  بازرگانی ایران و امارات ، جمعی  از فعالان اقتصادی به نام  و قائم مقام شرکت صابر انصار مهر مجری امور تبلیغاتی پاویون ایران در اکسپو دبی بر گزار شد و در این مراسم بهروز ریاحی،دبیرکل باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین کشوربا اشاره به اهمیت اکسپوها اظهار کرد: برگزاری اکسپو به چند دلیل حائز اهمیت است از جمله این که یک رویداد بین المللی و نمایش گذشته،حال و آینده است. گذشته کشور پر افتخار ایران و همراه با تمدن هفت هزار ساله  جایگاه روشنی را نشان می دهد به طوریکه ایتالیایی ها در سال ۲۰۱۵ اذعان کردند که ایران از تمدن فاخر و بزرگی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پیام اکسپو دوبی پیوند افکار و ساخت آینده است، گفت: قسمت دوم این پیام مهم است به طوری که آینده متعلق به دولت‌ها و کشورهایی است که خود را برای رویدادهای مهم  آماده می‌کنند و در این خصوص می توان به کسب و کار های اینترنتی و مجازی اشاره کرد .

ریاحی با اشاره به اهمیت مکان برگزاری اکسپو در دبی امارات گفت: سال گذشته بالغ بر ۵۳ میلیون نفر از ۲۲۰ کشور از امارات بازدید کردند که بر اساس آمارها هر مراجعه کننده به هر کشوری به عنوان گردشگر رقم ۳ الی ۵ هزار دلار در آن کشور خرج می‌کند که ۲ هزار و ۵۰۰ هزار دلار آن به مسکن اختصاص پیدا می کند بنابراین هر یک از ورزشکاران، هنرمندان و گردشگران به هنگام ورود به امارات از رویداد اکسپو نیز بازدید خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در تاریخ آمده است که امیر کبیر  در اولین دوره اکسپو دستور داد که ایران حضور پیدا کند و این  از جایگاه ارزشمند ایران در این رویدادها حکایت دارد.

دبیرکل باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین کشور عنوان کرد: باید باشگاه را در ارتباط با رویداد اکسپو دبی به گونه ای تجهیز کنیم که با تمام قوا به این فرآیند کمک کند.

ریاحی گفت: باید یک پنل آموزشی در خصوص حقوق کسب و کار یا تجارت بین الملل ایران داشته باشیم در این راستا باید با استان ها باید مذاکره شویم و به آن ها پیشنهاد شود که چه برنامه ها و تسهیلاتی را می توانند در این خصوص ارایه کنند.

وی عنوان کرد: همزمان با برگزاری اکسپو دبی از مهرماه سال جاری لغایت فروردین ماه۱۴۰۱ می توان برنامه های خوبی مانند تورهای آموزشی را برنامه ریزی کرد .

دبیرکل باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین کشور گفت: می توان چندین همایش  با دعوت از کارشناسان در رویداد اکسپو برگزار کرد.

ریاحی توجه به ارقام محصولات غذایی ایرانی را مهم برشمرد و گفت: کارگروهی در باشگاه تلاشگران ارزش آفرین کشور تحت عنوان کارگروه گردشگری غذا وجود دارد که می توان با همکاری آن ها برنامه های خوبی را در اکسپو ترتیب داد.

مهدی ریاحی، دبیر باشگاه تلاشگران  ارزش آفرین کشور نیز در این نشست اظهار کرد:  پیرو تفاهم نامه ای که بین  اتاق ایران و امارات و باشگاه داشتیم، مقررشده است کمیته ای با همکاری اتاق مشترک  ایران و امارات و این باشگاه در ارتباط با برگزاری اکسپو تشکیل شود.

وی افزود: همچنین، مقرر شد هیات های تجاری در حوزه های مختلف از قبیل  صادرات، فرش، صنعت ساختمان و ... داشته باشیم و همچنین اسپانسرهایی برای این رویداد پیش بینی شده است تا هر شرکت به عنوان مشارکت کننده در این رویداد بین المللی منحصر به فرد برای توانمندی ایران در سطح جهانی  حضور پیدا کند  و امیدواریم بتوان از سمت باشگاه گروه های خوبی را در این زمینه دعوت کرد.

اکسپو فرصتی برای  تحقیق بازارهای بین المللی

مهندس پدرام قائم مقام شرکت صابر انصار مهر نیز در این نشست گفت: اقتصاد بر سه محور برندینگ ، صادرات و سرمایه گذاری استوار است. یکی از اتفاقات مهم در رویداد اکسپو این است که شرکت های تجاری در  شش ماه برگزاری این رویداد با برنامه ریزی و شناسایی بازار هدف و مارکتینگ می توانند خوب عمل کنند.

وی گفت: هدف شرکت  ایران در رویداد اکسپو نشان دادن توانمندی کشور در عرصه های مختلف است.

سالن 2000 متری  جنبی در نمایشگاه اکسپو

پدرام گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰دبی غرفه ای در اختیار شرکت ها نیست اما سالنی به متراژ دو هزار متر به موازات نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اکسپو ، فرصتی است که ثابت کنیم که محصولاتی مانند زعفران متعلق به ایران است.

وی گفت: برگزاری ۲۰برنامه با ۲۰برند برتر ایرانی نیز در سایت  اصلی اکسپو پیش بینی شده است .

دبی 2020 اولین فرصت جدی بخش خصوصی برای حضور در اکسپو

همچنین در این مراسم آریا مجیدی دبیر سابق ستاد اکسپو ۲۰۲۰ دبی و مشاور اتاق بازرگانی ایران و امارات در حوزه اکسپو  در پاسخ به پرسش ها و پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضا گفت: اکسپو ‌فرصتی است تا شرکت ها خود را بیشتر معرفی کنند  حتی کشورهای پیشرفته اروپایی نیز برنامه هایی برای خود دارند و ما نیز باید این مهم را دنبال کنیم.

وی گفت: در ایران توجه به برندینگ وجود ندارد و باید در بسیاری از محصولات از جمله محصولات کشاورزی این مهم دنبال شود.

مجیدی اطلاع رسانی رویداد اکسپو دبی بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: تجربه برگزاری اکسپو میلان و اطلاع رسانی آن رویداد  از رسانه ملی توانست حضور ایران را در اکسپو به دنیا نشان دهد به همین دلیل باید حین برگزاری این رویداد پخش چندین برنامه پیرامون این موضوع از رسانه های مختلف اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد که نمایشگاه اکسپو 2020 بعد از سالها به بخش خصوصی اجازه عرض اندام داده شده و باید  فعالان اقتصادی از این فرصت  حداکثر بهره را ببرند.

بر اساس صحبت های کارآفرینان و فعالین برجسته حوزه های مختلف کشور در این نشست بر فراهم ساختن زیرساخت های قانونی برای سرمایه‌گذاری، توجه دولت جدید  به اهمیت رویداد اکسپو ۲۰۲۰دبی و حضور ایران در آن، استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی و مسایلی از این قبیل تاکید و در مورد سایر موضوعات و حضور راهبری در این رویداد  تبادل نظر شد.