دکتر عباسی: اتاق ایران و امارات در همکاری آموزشی و علمی ممتاز و پیشتاز است

05 تیر 1400 556 بازدید

دکتر عباسی مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه همکاری بین این مرکز و اتاق بازرگانی ایران و امارات از تلاش این اتاق در علمی و حرفه ای کردن  تجارت با این کشور تقدیر کرد و گفت: اتاق بازرکانی ایران و امارات از اتاق های پیشتازو ممتاز است و امیدواریم تجربه موفق همکاری با این اتاق  در دیگر اتاق های مشترک تکرار شود.

وی اظهار کرد: مشی و سیاست مرکز آموزش بازرگانی به عنوان مجموعه ای که صددرصد غیر انتفائی اما به صورت درآمد هزینه‌ای بوده است.

عباسی افزود: در ۲ سال اخیر آموزش و توانمندسازی کشورهای هدف صادراتی و کشورهایی که مدیریت درست صادرات و واردات نیاز دارند به ‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: با وجود بیش از ۵۵ اتاق بازرگانی مشترک در کشور، اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات نخستین اتاقی است که اولین تفاهم نامه با آن منعقد شده است. حس بنده به عنوان مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی این است که دغدغه و تعهد رییس و اعضائ هیات مدیره اتاق مشترک ایران و امارات نسبت به اهداف و تعاملات شرکت ها بسیار زیاد است.

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی تصریح کرد: با توجه به برگزاری نشست های مختلف در گمرک و نشست   با تمامی مدیران سازمان توسعه تجارت به عنوان سازمانی که در توسعه صادرات غیر نفتی کشور امارات بر این مطلب صحه گذاشته است که تجربه هیات مدیره اتاق مشترک ایران و امارات به عنوان یک تجربه برتر موفق در اختیار سایر اتاق های مشترک قرار گیرد و امیدواریم این همکاری ها کمک کند تا  الگوی مشترک و تجربه موفق در اتاق مشترک و امارات داشته باشیم.

عباسی در ارتباط با نمایشگاه اکسپو دبی گفت:  در نشستی که ماه گذشته با  شرکت بین المللی نمایشگاه ها برگزار شد، به شدت پیگیر برگزاری رویداد اکسپو هستند، این رویداد به مدت ۶ ماه از مهر ماه 1400الی فروردین 1401 در شهر دبی کشور دوست و همسایه یعنی امارات برگزار می‌شود و اولین بار است در که در خاورمیانه شمال آفریقا و جنوب آسیا برگزار می شود و 24میلیون بازدیدکننده به همراه دارد.

وی بیان کرد: در آن جلسه پیشنهاد دادم که از ظرفیت و توانمندی اتاق بازرگانی ایران و امارات در برگزاری این رویداد استفاده کنند، به همین دلیل تفاهم نامه ای با شرکت نمایشگاه ها، دبیرخانه اکسپو و اتاق ایران و امارات منعقد شده است و بحث اعزام هیأت های تجاری  به این رویداد  نیز توسط اتاق مشترک اتاق ایران پیگیری می شود.

عباسی گفت: تجارت منطقه ای ایران با 15 کشور همسایه در واردات 1100میلیارد دلار  است به طوری که سهم ایران با 80میلیون نفر جمعیت از این میزان 2درصد است  اما قطعا  اتاق های مشترک ظرفیت مناسبی  بین ایران و کشور های منطقه دارند  که بتوان به عنوان مرکز آموزش بازرگانی با محوریت ، راهبری و نیازسنجی درست توسط اعضای اتاق مشترک به سواد مهارتی در مذاکرات بین‌الملل، مکاتبات بازرگانی بین الملل و... دست پیدا کنیم.

وی افزود: سعی ما در مرکز آموزش بازرگانی توانمندسازی تجار و بازرگانان است و امیدواریم بتوان برای  افرادی که علاقه مند به ورود به فضای تجارت هستند، نکات و تجریبات موفق اتاق بازرگانی مشترک را به اشتراک بگذاریم.