راهنمای جامع روش های مالکیت کامل سرمایه گذاران خارجی در امارات اعلام شد

17 خرداد 1400 494 بازدید

با شروع اجرای تصمیم در ابتدای ماه جاری  "اقتصاد دبی" یک راهنمای جامع در مورد روشهای مالکیت کامل سرمایه گذاران خارجی در امارات صادر کرد و افراد می توانند  با مراجعه به سایت Invest in Dubai  شرکت خود را تغییر حالت بدهید . البته  تغییر مالکیت شامل آژانس های تجاری نمی شود.

اقتصاد دبی براین باور است که تصمیم به مالکیت کامل کسب و کار توسط سرمایه گذار خارجی به افزایش تعادل طبقه بندی پیشرفته دبی در شاخص های رقابت جهانی کمک می کند.

59 شرکت کاملا خارجی شدند

به گزارش اتاق ایران و امارات و طبق ادعای "اقتصاد دبی" تاکنون 59 سرمایه گذار از زمان اجرای آن در اول دسامبر در دبی بهره مند شده اند.

در ادامه به نکاتی درباره روش های جامع مالکیت کامل سرمایه گذاران خارجی در امارات  اشاره می کنیم.

- مالکیت خارجی به تضمین سرمایه خاص یا هزینه اضافی نیاز ندارد.

- وضعیت فعلی پروانه های تجاری موجود طبق اساسنامه و تصمیم شرکا ثابت است.

- تصمیم مالکیت خارجی در مورد آژانس های تجاری اعمال نمی شود زیرا آنها تحت یک چارچوب قانونی متفاوت قرار دارند.

- شعب شرکتهای خارجی نیازی به نماینده خدمات شهروندی ندارند.

امکان صدور مجوز یا اصلاح اساسنامه به راحتی از طریق پلت فرم متحد دیجیتال "سرمایه گذاری در دبی" امکان پذیر است.

خبرگزاری وام خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی  به نقل از  گروه توسعه اقتصادی در دبی ، "اقتصاد دبی" ،در این باره نوشت:

"اقتصاد دبی" یک راهنمای جامع را توضیح داده است که روش های مالکیت کامل سرمایه گذاران خارجی را از ابتدای این ماه مطابق با متن فرمان فدرال توضیح می دهد. قانون شماره 26 سال 2020 اصلاح برخی از مقررات قانون فدرال شماره 2 سال 2015 در مورد شرکت های تجاری ، که اجازه مالکیت کامل خارجی ها را در گروهی از بخش ها و فعالیت های خاص ، که تعداد آنها بیش از 1000 فعالیت تجاری و صنعتی است ، مجاز می داند.

اقتصاد دبی تأیید کرد که این تصمیم استراتژیک جذابیت سرمایه گذاری در امارات متحده عربی را افزایش می دهد و موقعیت پیشرفته آن را در نقشه تجارت بین المللی به گونه ای تقویت می کند که مزایای رقابتی دبی را به عنوان یک مقصد ایده آل برای سرمایه گذاری تکمیل می کند.

وی همچنین توضیح داد که این تصمیم به طور موثر در تسریع روند بهبود اقتصادی در دوره آتی و به عنوان یک موضوع  مهم و حیاتی در دبی و تبدیل آن به رتبه های پیشرفته در شاخص های رقابت جهانی در زمینه سرمایه گذاری و جذب سرمایه حائز اهمیت است و با این کار به سهولت انجام تجارت و گسترش شرکت ها دست خواهد یافت.

اقتصاد دبی اشاره کرد که اجرای تصمیم را از اول ژوئن آغاز کرده است ، این تاریخی است که وزارت اقتصاد برای تصمیم گیری برای اجرای موثر تعیین کرده است.

وی توضیح داد که 59 سرمایه گذار قبلاً در دبی از اجرای تصمیم طی دو روز گذشته بهره مند شده اند و دارای 100 درصد پروانه کسب هستند که بیشتر آنها در فعالیت های تجاری مختلف متمرکز بوده اند ، به ویژه تجارت عمومی ، پیمانکاری ، جواهرات تجارت ، طلا ، مروارید و ساعتهای گرانبها ، علاوه بر تجارت ماشین و کامیون ، و تجارت مواد غذایی و... بوده است.

اقتصاد دبی نشان داد که هیچ تغییری در رویه ها و الزامات فعلی فعالیت های صدور مجوز تغییر نکرده است ، به استثنای لغو شرایط شریک شهروند و مشخص نکردن درصد ثابت سهام شریک شهروند برای فعالیت های تجاری آزاد شده.

راهنما تصریح کرد که نیازی به هیچ گونه ضمانتی برای مجوزهای تجاری برای سرمایه گذار خارجی و عدم وجود سرمایه خاص لازم نیست و هیچ گونه هزینه اضافی وجود ندارد که سرمایه گذار خارجی در صورت داشتن کامل مجوز باید آن را پرداخت کند.

در مورد امکان تبدیل یک شرکت با مسئولیت محدود به یک شرکت انحصاری با نام خارجی ، این بخش تأیید کرد که طبق قانون تغییر شکل قانونی از یک شرکت با مسئولیت محدود به یک شرکت انحصاری امکان پذیر نیست ، اما مجوز می تواند با مسئولیت محدود به یک شرکت مجرد منتقل شده است.

این بخش تصریح کرد که تصمیم گیری در مورد مالکیت کامل بیگانگان در مورد آژانس های تجاری اعمال نمی شود ، زیرا آنها توسط قانون آژانس های تجاری تنظیم می شوند.

وی خاطرنشان كرد كه شعب شركتهای خارجی نیازی به نماینده خدمات شهروندی ندارند.

برای شروع صدور مجوز یا اصلاح اساسنامه ، می توانید از "Invest in Dubai" بازدید کنید ، که یک پلت فرم دیجیتال یکپارچه برای ایجاد یک تجارت است و اولین نوع از این نوع در منطقه است و تجربه منحصر به فردی برای تجارت فراهم می کند. فرصتی برای به دست آوردن خدمات صدور مجوز تجاری و راه اندازی مشاغل در عرض چند دقیقه ، به روشی آسان.

برای شروع هر مشاغل می توانید از طریق لینک invest.dubai.ae به سیستم عامل مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 600500006 تماس بگیرید.