امارات تولید و توزیع واکسن "حیات فاکس" را آغاز کرد

اتاق بازرگانی ایران و امارات 21 اردیبهشت 1400 9849 بازدید

دکتر فریده الحسنی ، سخنگوی بخش بهداشت در امارات متحده عربی ، از آغاز تولید واکسن "حیات فاکس" در امارات متحده عربی خبر داد وآن را نقطه عطفی تاریخی برای امارات در تولید واکسن دانست.
الحسنی روز گذشته در جریان جلسات توجیهی رسانه ها در مورد تحولات ویروس کرونا "Covid-19" افزود که این موضوع یک گام مهم استراتژیک در مسیر افزایش کارایی زیرساخت های بخش بهداشت و توسعه ظرفیت های محلی و ملی دررشته بیوتکنولوژی ودر کشور است.

وی خاطرنشان كرد:توزیع واكسن در داخل كشور آغاز شده است و انتظار می رود كه امارات متحده عربی به یك مركز منطقه ای پیشرو در این زمینه تبدیل شود ، در حالی كه كار برای تأیید واكسن در سایر كشورها و آغاز مراحل لازم اعتبارسنجی در سراسر جهان در حال انجام است.

امارات متحده عربی اعلام کرده بود که واکسن Hayat Fax توسط CNBG42 ، یک سرمایه گذاری مشترک تازه تأسیس بین Sinopharma CNBG ، با شرکت اماراتی G42 تولید می شود که در ابوظبی مستقر است.

تولید واکسن امسال در شهر صنعتی خلیفه وارد فاز عملیاتی خود می شود.

کارخانه جدید اختصاص داده شده سه خط پر کردن و پنج خط بسته بندی اتوماتیک دارد که ظرفیت تولید آن 200 میلیون دوز سالانه است.

واکسن "حیات فاکس" در حال حاضر در صنایع دارویی خلیج فارس "جولفار" در امارات متحده عربی تولید می شود و ظرفیت اولیه آن دو میلیون دوز در ماه است.