بهبود تقاضا داخلی وگردشگری خارجی قیمت اقامت در هتلهای امارات را افزایش می دهد

18 اردیبهشت 1400 551 بازدید

مدیران هتل گفتند که شاخص های رزرو هتل در امارات متحده عربی نشان می دهد که سطح اشغال هتل در تعطیلات عید سعید فطر به حداکثر ظرفیت خود رسیده است. این امر در اثربهبود تقاضا از بازار محلی و بهبود گردشگری از بسیاری از بازارهای خارجی  است.

به گزارش اتاق ایران و امارات طبق آنچه روزنامه الاتحاد گزارش داد ، این امر در نتیجه ترجیح خانواده ها برای گذراندن تعطیلات عید در داخل کشور اتفاق افتاد ، زیرا همزمان با ادامه سال تحصیلی است،و ا سوی دیگر بر اطمینان هتل ها از نظر اجرای اقدامات پیشگیرانه و اقدامات مقابله با بیماری همه گیر کرونا توصیه شده است.

ربیح زین ، مدیر کل The Fairmont Fujairah Beach Resort ، گفت که رزرو در بازار محلی برای اقامت در تعطیلات عید در طی چند روز گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و نشان می دهد که اشغال تخت ها تاکنون به بیش از 80٪ رسیده است.

وی توضیح داد که دشواری سفر به خارج از کشور به دلیل محدودیت های کرونا در بسیاری از مقاصد و تعطیلات همزمان با سال تحصیلی، علاوه بر بهبود مستمر، عوامل مثبتی در افزایش تقاضا از بازار محلی داشته وبیش از 50 درصد این تقاضا رشد کرده است. همچنین گردشگری خارجی  به ویژه از بازار روسیه امار اشغال تخت های هتل ها را بالا برده است.

محمود صقر ، مدیر اجرایی استراحتگاه "جمیرا زبیل سارای"  نیزبا اشاره به اینکه افزایش قابل توجه رزرو از بازار محلی را شاهد بوده، گفت: با توجه به کنترل های انجام شده توسط وزارت بازاریابی گردشگری و بازرگانی در دبی ، رزرو در تعطیلات عید سعید فطر به حداکثر ظرفیت مجاز 80٪ رسیده است.

در همین زمینه ، نادر سیفی ، مدیر کل استراحتگاه "ریو دبی" در پالم دیرا ، گفت که تقاضا برای اقامت شاهد افزایش قابل توجهی از بازار محلی در تعطیلات عید سعید فطر بود ، که نشان می دهد تعداد رزروهای فعلی حدود 65٪ است.

سیفی انتظار ددارد  که میزان اشغال در هتل ها به 80 درصد برسد ، و بازار محلی حدود 50 درصد از رزروها را به خود اختصاص دهد.

نادر حلیم ، مدیر DoubleTree by Hilton Marjan Island Resort and Spa در راس الخیمه ، گفت که به دلیل تقاضای محلی  قابل توجه ونمود آن در رزروهای محل اقامت از بازار محلی انتظار می رود سطح اشغال به حداکثر ظرفیت خود برسد. افزایش جریانات خارجی ، به ویژه از بازارهای روسیه و قزاقستان و بازارهایی که محدودیت سفر را کاهش داده اند در این باره موثر بوده است.

وی افزود موفقیت امارات متحده عربی در مهار بیماری همه گیر کرونا و شهرت پزشکی که در سطح جهانی کسب کرده است، به افزایش اعتماد به نفس در بخش هتل کمک می کند.