آیا بخش املاک دبی از کرونا رها شده است؟/ املاک لوکس خریدار پیداکرد

04 اردیبهشت 1400 574 بازدید

گزارش Bayut و Dubizzle در بازار املاک و مستغلات دبی برای سه ماهه اول سال 2021 تأیید کرد که این بخش در سه ماه گذشته شروع به بهبودی کرده است و از همه چالش های ناشی از شیوع ویروس کرونا ویروس فراتر رفته است.

به گزارس اتاق بارگانی ایران و امارات به نقل از  این مراکز تحقیقاتی در حوزه مستغلات و املاک، داده های ارائه شده توسط این گزارش حاکی از آن است که فروش و قیمت اجاره در بیشتر مناطق معروف دبی  رشد امیدوار کننده و افزایش تقاضا برای املاک لوکس را ثبت کرده است اما جزئیات  این گارش نشان می دهد که  خرید  املاک لوکس بیشتر مد نظر بوده  و همچنان  قیمت املاک دبی  در میانگین قیمت خانه های معمولی و اپارتمان رو به کاهش است.

میانگین قیمت اجاره املاک لوکس در دبی 10 درصد افزایش یافته است در حالی که  قیمت متوسط ​​املاک و مستغلات با 13 درصد کاهش روبرو بوده است


این گزارش به شرح زیر است:

-  برخی از عوامل اصلی به تقاضای زیاد ملک ، به ویژه آنهایی که برای زندگی آماده هستند ، کمک کرده است ، از جمله نرخ بهره پایین تر ، پرداخت های اولیه کمتری برای وام های املاک و مستغلات و نیاز به مکان های بزرگتر برای زندگی و امکانات سرویس و سرگرمی بیشتر توسط کاربران.

- اطلاعات  فروش و اجاره های منتشر شده توسط Homes و Dubizzle نشان داد که قیمت املاک پیشنهادی برای فروش در دبی طی سه ماهه اول سال 2021 بین 2 تا 10 درصد افزایش یافته است.

-  میانگین قیمت اجاره املاک لوکس در دبی 10 درصد افزایش یافته است در حالی که  قیمت متوسط ​​املاک و مستغلات با 13 درصد کاهش روبرو بوده است.

مناطق ارزان و محبوب  دبی کجا هستند؟

- در طی سه ماهه اول سال 2021 ، مناطق ترجیحی برای سرمایه گذاران و خریدارانی که به دنبال املاک و مستغلات با قیمت پایین هستند ، Jumeirah Village Circle ، Jumeirah Lakes Towers ، Dubai Land و Akoya Oxygen بودند ، در حالی که محبوب ترین مناطق مانند دبی مارینا ، مرکز شهر دبی ، عربستان Ranches و Palm Jumeirah توجه کسانی را که به دنبال خرید املاک و مستغلات لوکس بودند جلب کرد.

-  Jumeirah Village Circle ، Mirdif ، Al Nahda و Akoya اکسیژن گزینه های ارجح برای کسانی که به دنبال اجاره با قیمت پایین هستند ، در حالی که دبی مارینا ، مرکز شهر دبی ، Arabian Ranches و Dubai Hills Estate همچنان محبوبیت زیادی در بین افرادی که به دنبال خواص لوکس برای آن هستند اجاره. در اینجا جزئیات فروش و اجاره آورده شده است. املاک و مستغلات در دبی:

فروش آپارتمان در دبی :

طبق اطلاعات منتشر شده توسط Homes و Dubizzle ، بازار آپارتمان های لوکس در دبی افزایش قابل توجهی در قیمت های فروش را نشان می دهد ، که نشان دهنده افزایش تقاضا برای خانه های لوکس است. .

-  دبی مارینا در سه ماهه اول سال 2021 در رتبه بندی محبوب ترین مناطق برای خرید آپارتمان های لوکس جایگاه نخست را حفظ کرد ، زیرا میانگین قیمت هر فوت مربع برای آپارتمان های آماده زندگی 5.62 درصد افزایش یافت.


-  Circle Village Jumeirah علاقه خریداران ، سرمایه گذاران و کسانی را که به دنبال آپارتمان با قیمت پایین هستند جلب کرده است.

-  قیمت آپارتمان در برج های دریاچه جمیرا ، واحه سیلیکون دبی و شهر ورزشی دبی اندکی افزایش یافت و بین 2 تا 4 درصد بود.

فروش ویلا در دبی :

-  Arabian Ranches در سه ماهه اول سال 2021 بر علاقه خریداران و سرمایه گذاران بالقوه ای که به دنبال ویلا های لوکس بودند ، تسلط داشت.

خریداران و سرمایه گذاران با درآمد بالا همچنان به پروژه های طراحی شده برای خانواده هایی مانند دبی هیلز استیت ، ویلا ، پالم جمیرا و گلف جمیرا علاقه مند بودند.

-  این مناطق همچنین در سه ماهه نخست سال جاری بین 7 تا 10 درصد افزایش قیمت فروش هر فوت مربع ویلا را شاهد بوده اند.

اجاره آپارتمان در دبی:

-  Jumeirah Village Circle در صدر لیست محبوب ترین مناطق برای اجاره آپارتمان های ارزان قیمت در سه ماهه اول سال 2021 قرار دارد.

-  مناطق مورد نیاز مستاجرانی که به دنبال اجاره آپارتمان های ارزان قیمت هستند ، شامل ال نهده ، واحه سیلیکون دبی ، و شهر ورزشی دبی. به طور کلی شاهد کاهش متوسط ​​اجاره ها بین 2 تا 7 درصد است.

اجاره ویلا در دبی:

- ویلا های میردیف جذاب ترین اجاره کنندگان در سه ماهه اول سال 2021 به دنبال گزینه های کم هزینه بودند

-  منطقه جمیرا در
سه ماهه اول جذاب ترین گزینه برای اجاره کنندگان ویلا در دبی بود و منطقه افزایش متوسط ​​اجاره به 14 درصد می رسد. آل  برشا نیز شاهد افزایش قابل توجه در اجاره  داشته و افزایش قیمت اجاره به 11٪ برای ویلا رسیده  

-  مجتمع های بسته مانند Arabian Ranches و Dubai Hills Estate از جذاب ترین گزینه ها برای سرمایه گذارانی هستند که می خواهند ویلاهای لوکس اجاره کنند.

بازگشت سرمایه در دبی:

-  شهر بین المللی همچنان گزینه مورد نظر برای کسانی است که به دنبال بالاترین بازده سرمایه گذاری برای آپارتمان های با قیمت پایین هستند ، زیرا بازده بالایی با متوسط ​​7.61٪ ارائه می دهد.

- آپارتمانهای لوکس در دبی مارینا بازده سرمایه گذاری 5.5٪ را ثبت کردند.

-  ویلاهای مسکونی به دست آمده در هر یک از بخش های اجاره دهکده Jumeirah Circular Arabian Ranches به ترتیب 5.89٪ و 5.2٪ افزایش یافته است.