سه روش کلاهبرداری اینترنتی در امارات

اخبار ایران و جهان 12 فروردین 1400 29 بازدید

پلیس ابوظبی نسبت به 3 روش اصلی که کلاهبرداران برای دسترسی به اطلاعات ، داده های شخصی و حساب های بانکی کاربران از جمله تماس تلفنی ، پیام کوتاه و ایمیل استفاده کرده اند ، هشدار داده است.به گزارش اتاق ایران و امارات در جریان هم اندیشی مجازی برگزار شده توسط بانک اسلامی ابوظبی ، با همکاری پلیس ابوظبی ، سه روش کلاهبرداری اینترنتی در امارات  تشریح شد.

به گزارش اتاق ایران و امارات این هم اندیشی که  تحت عنوان: "جرایم کلاهبرداری مالی و الکترونیکی ، چالش ها و فرصت های مقابله" ، همزمان با کارزار "محتاط باشید" توسط پلیس ابوظبی در راستای نقش مسئولیت اجتماعی و مبارزه با کلاهبرداران و با هدف افزایش آگاهی جامعه از اشکال مختلف کلاه برداری برگزارو بر ضرورت آشنایی با  کلاهبرداری الکترونیکی ، کلاهبرداری ، اخاذی و عملیات استخدام ساختگی تاکید شد.سروان محمد رشید الاریانی ، مدیر شعبه مبارزه با کلاهبرداری در پلیس ابوظبی ، گفت: روش های کلاهبرداری از جمله از طریق تماس تلفنی متفاوت است ، به موجب آن فرد کلاهبردار ادعا می کند که او در یک نهاد دولتی یا شبه دولتی کار می کند ، راه هایی برای دستیابی به اطلاعات بانکی ، با ادعای اینکه فرد جایزه ای را برنده شده است ، یا ادعا می کند که کارمند بانک است و کارت را به حالت تعلیق در می آورد ، در آنجا کلاهبردار کد مخفی را که از طریق پیام کوتاه ارسال شده، درخواست می کند و به محض اشتراک گذاری این کد، کلاهبردار وجوه را به حسابهای خارج از کشور منتقل می کند و از آنها در خریدها از طریق وب سایتها استفاده می کند.الریانی افزود: روش دوم از طریق پیامک هایی است که شبیه پیام های دریافتی از بانک ها در مورد مسدود کردن کارت بانکی یا برنده شدن جایزه و درخواست ارتباط با شماره متعلق به کلاهبردار است ، در حالی که روش سوم ارسال ایمیل حاوی پیوندی شامل پر کردن اطلاعات شخصی، جایی که شما با پر کردن داده ها و دسترسی به حساب خصوصی تقلب را شروع می کنید.( توضیح خبرنگار: منظور فیشینگ است) الریانی با اشاره به اهمیت گزارش سریع کلاهبرداری به بانکی که فرد با آن معامله می کند بر ضرورت ارتباط با پلیس ابوظبی از طریق سرویس امان از طریق شماره "8002626" تاکید کرد و گفت: اطلاع پلیس به منظور مقابله و جلوگیری از کلاهبرداری  در اسرع وقت  است  و بازپرداخت وجه و امکان شناسایی شخص کلاهبردار ، به سرعت گزارش دهی افراد بستگی دارد.وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران لیستی از شماره تلفن ندارند ، اما به ارتباطاتی که به طور تصادفی انجام می شود اعتماد می کنند؛ توضیح داد: برای قربانیان کلاهبرداری سن خاصی وجود ندارد ، زیرا فرد کلاهبردار شخصی را که هدفش را برآورده می کند هدف خود قرار می دهد  و بنابراین شتابزدگی  افراد است که قربانی این باندها می شوند.

اخیراً 3 روش جدید تقلب کشف شده است ، از جمله تقلب از طریق تبلیغات جعلی رستوران ، ایجاد وب سایت ، ارائه پیشنهادات جعلی ، ضبط حساب های واتس اپ و تقلب از طریق جعلی درخواست های تحویل. ، با هدف دستیابی به اطلاعات و داده های شخصی کاربران

روشهای متقلبانه

محمد عیسی آل بالوشی ، رئیس گروه ریسک تقلب در بانک اسلامی ابوظبی ، اظهار داشت که اخیراً 3 روش جدید تقلب کشف شده است ، از جمله تقلب از طریق تبلیغات جعلی رستوران ، ایجاد وب سایت ، ارائه پیشنهادات جعلی ، ضبط حساب های واتس اپ و تقلب از طریق جعلی درخواست های تحویل. ، با هدف دستیابی به اطلاعات و داده های شخصی کاربران.البلوشی نسبت به برخی سهل انگاری ها در به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی از طریق شبکه های اجتماعی مانند ثبت شماره و داده ها در مغازه ها و قرار دادن کلیه اطلاعات شخصی در سایت های شغلی هشدار داد که این امر توانایی کلاهبرداران را برای دستیابی به اطلاعات و داده ها افزایش می دهد و کاربران را متقاعد می کند که آنها نماینده یک دولت یا نهاد مالی است.