چگونه میتوانید با روشهای ساده از حمایت مدیر خود برخوردار شوید؟/ 10 روش موفقیت کارمندان بدون پاچه خواری !
اگرچه ایجاد روابط خوب با مدیران برای کارمندان مهم است، اما بسیاری از افراد نمیدانند که چگونه مدیران خود را جلب کنند، این امر باعث ایجاد مشکل در کار و تأثیر بر بهره وری آنها میشود.
به طور کلی، بهترین روش برای تحسین مدیر خود برای یک کارمند، انجام یک کار شگفت انگیز است، اما استفاده از روشهای ساده برای کارمند نیز مفید است تا مدیرش نه تنها او را دوست داشته باشد، بلکه از او حمایت کند و به او کمک کند. در کار خود موفق باشید.
10 روش ساده برای اینکه رئیس شما را دوست داشته و از شما حمایت کند
1- سعی کنید مشکلات را خودتان حل کنید
- نویسنده آمریکایی دیل کارنگی، در کتاب "بگذار اضطراب و زندگی را شروع کنیم" ، که در سال 1948 منتشر شد، موقعیتی را درباره لئون شیمکین، که در آن زمان مدیر کل انتشارات آمریکایی "سیمون و شوستر" بود، روایت کرد.
شیمکین راهی برای کاهش شدید زمان جلسات ارائه داده است و به تیمش میگوید قبل از اینکه به فکر راه حل باشند مشکلی ایجاد نکنند.
مدیر کارمندی را دوست دارد که به تنهایی سعی در حل مشکلات دارد وزمانی به سراغ او می رود که با مشکلی روبروشده که نمیتواند آن را حل کند.
2- همیشه ارزش خود را به شرکت نشان دهید
اگر هر کارمندی میخواهد ارتقا، افزایش حقوق یا هر چیز دیگری را بدست آورد، ابتدا باید نشان دهد که کاری که برای شرکت انجام میدهد چقدر مهم است و نقشی که در موفقیت مدیر خود و موفقیت کل شرکت دارد چیست.
3- استفاده از روشی که مدیر در برقراری ارتباط ترجیح داده است
برای کارمند مهم است که در ابتدای راه مدیر ارتباط خود را ترجیح میدهد و مستقیماً در این باره از او سوال کند، زیرا برخی از مدیران ممکن است ارتباط از طریق ایمیل را ترجیح دهند و دیگران ممکن است چهره به چهره ارتباط برقرار کنند.
در صورتی که کارمند احساس نکند سبک ارتباطی مورد نظر مدیر برای او مناسب است، باید صریح با او در مورد موضوع صحبت کند.
4- نصیحت کنید
بسیاری از کارمندان از اینکه از مدیران خود بپرسند چه کنند تا در حرفه خود موفقتر به نظر بیایند، و یا این که بهترین استراتژی بازار یابی را بپرسند، شرم دارند.
تحقیق انجام شده توسط دانشکده بازرگانی هاروارد نشان داد که درخواست مشاوره احمقانه به نظر نمیرسد، بلکه برعکس میتواند کارآمدتر به نظر برسد و این در کار مهم است، بنابراین کارشناسان به کارمندان توصیه میکنند برای گرفتن مشاوره از مدیران خود شرم نداشته باشند.
5- زود رفتن به محل کار خود
تحقیق انجام شده توسط دانشکده تجارت مایکل جی فاستر در دانشگاه واشنگتن نشان میدهد کارکنانی که زود به محل کار خود میرسند از نظر مدیران اشتیاق بیشتری برای کار دارند و دارای امتیازات بالاتری در عملکرد نسبت به افرادی هستند که دیر به سر کار میرسند.
6- کمک به مدیر برای رسیدن به موفقیت
وقتی کارمند بداند که مدیر به طور خاص چه میخواهد، و آنچه در کار برای او مهم است، این نه تنها به او کمک میکند تا کار را به طور موثرتر انجام دهد، بلکه به مدیر خود کمک میکند تا کار خود را انجام دهد و در مقابل مدیران خود ظاهر شود و آنگاه است که کارمند میتواند به طور مستقیم آنچه را که میخواهد از مدیر خود بخواهد.
7- اهداف گسترده را تعیین کنید
منظور از اهداف گسترده، آن دسته از اهداف فراتر از آنچه انتظار میرود محقق شود، است و تعیین این اهداف، شانس موفقیت را افزایش میدهد.
وقتی کارمند اهدافی را تعیین میکند که دیگران انتظار دستیابی به آنها را ندارند و سرانجام در دستیابی به آنها موفق میشود، بنابراین احترام و تحسین مدیران و همکاران خود را به دست میآورد.
8- توجه به جزئیات
بیشتر افراد بر روی تصویر بزرگ و جزئیات واضح تمرکز میکنند و از جزئیات کوچک غافل میشوند، اما توجه به جزئیات کوچک بسیار مهم است.
نقص فنی جزئی ممکن است مشتریان را تحت تأثیر قرار داده و آنها را عصبانی کند و بدین ترتیب کارمندی که قادر به مشاهده چنین خطاهای کوچکی باشد، برای مدیران خود منبع اطمینان میشود.
9- مرخصی بگیرید
تحلیلی توسط آکسفورد اکونومیکس نشان داد که کارگرانی که تمام مرخصی خود را میگیرند بیشتر از کسانی که حداقل 11 روز از مرخصی استحقاقی خود را میگیرند، ترقی یا افزایش حقوق دریافت میکنند.
این بدان معنا نیست که گرفتن مرخصی به طور مستقیم منجر به ارتقا شغلی میشود، اما ممکن است این باشد که بهترین کارمندان حق تعطیلات دارند.
تعطیلات همچنین به افراد کمک میکند تا استراحت کرده و انرژی خود را شارژ کنند، کارکنان را خلاقتر و مبتکرتر میکند و به آنها کمک میکند ایدههای جدیدی داشته باشند و کارها را به طور موثر انجام دهند.
10- اظهار نظر
کارشناسان به کارمندان توصیه میکنند دیدگاهها و نظرات خود را با دیگران در میان بگذارند و از این که عقایدشان بد به نظر برسد نترسند، زیرا همه افراد ایدههای خوب و بدی دارند و ایده ای که ممکن است کارمند از طرح آن بترسد ممکن است نوآورانه باشد و تحسین همکاران و مدیرش را برانگیزاند.
تا کنون برای این پست دیدگاهی ثبت نشده است.