چگونه شرکتهای کوچک و متوسط امارات متحده عربی با کرونا مقابله کردند؟/ 5 تجربه جالب برای بقا کسب و کار
بقا فقط صرفه جویی در هزینهها یا ادامه کار با تسهیلات بانکی و یا استمهال آن نیست.
ماههای پاندمی فرصتهایی را برای مشاغل امارات متحده عربی ایجاد کرد که برای فروش مواد غذایی و نیازهای روزمره سراغ اینترنت رفتند. این کار باعث افزایش چشم انداز اپراتورهای "cloud kitchen" میشود زیرا بیشتر ساکنان و رستورانها از آنها برای وعدههای غذایی خود استفاده میکنند. آن واحدهای صنعتی بودند که بلافاصله به تولید ماسک صورت، ضد عفونیکننده و انواع نیازهای ضد COVID-19 میپرداختند.
هرگز از مد خارج نشوید
هیچ چیز مثل یک کار خیاط اختصاصی مردان، «اقتصاد سنتی» را نشان نمیدهد. گرایشهای جدید هر از چند گاهی رخ میدهد، مشخصات مشتری تغییر میکند - اما رفتن به فروشگاه و انجام اندازه گیریها، همیشه یک زمان مشخص دارد.
از نظر گری سوینی، مدیر برند و سبک در Ascots & Chapel، این همان چیزی است که با شروع پاندمی، از بین رفت. یعنی باید در عوض اینکه به فکر کت و شلوار بعدی آنها باشد، کار مشتری های بالقوه را به صورت کار در خانه انجام دهد.
مد لباس برای حضور در جلسات آنلاین
سوئینی گفت: "اما ما هنوز هم این تماسها را از مشتریانی كه خواستار راهنمایی استایل در مورد آنچه باید در جلسات آنلاین خود بپوشند، داشتیم.
"آنچه که قرنطینه و دورکاری انجام داد، سرعت بخشیدن به تکامل کدهای لباس حرفهای و آنچه که مردم راحت میپوشند، بود."
مهمتر از همه، سفارشات هنوز در حال انجام بودند - سوئینی گفت: "مشتریان کتهای اسپرت با پیراهن بودند که بتوانند آنها را در خانه بپوشند و در عین حال هم راحت باشند و هم در جلسات کاری خود حرفهای به نظر برسند."
شرکت ایکوت وچاپل (Ascots & Chapels) سه بوتیک در امارات متحده عربی( دو بوتیک در دبی و دیگری در ابوظبی) دارند. برنامههای توسعه بیشتر به پایان امسال یا اوایل سال آینده موکول شدهاند. اما مشخص است سوئینی مغازههای فعلی را تعطیل نمیکند.
وی علاقهی خاصی برای انجام کارهای خود به صورت آنلاین و در اینترنت، ندارد. وی گفت: "بسیاری از شرکتهای خیاطی وجود داشتهاند که از این مسیر فناوری عبور کردهاند. "اما ما به ریشههای خود وفادار ماندهایم.
"دوخت کت و شلوار سفارشی و داشتن خیاط برای اندازه گیری و آزمایش آن در طول بازدید و سپس رسیدن به محصول نهایی، کاری نیست که به صورت آنلاین انجام شود. همیشه بازاری توسط مشتریانی که این تجربهها را میخواهند برای ما وجود خواهند داشت.
روی هزینهها تمرکز کنید
هنگامی که تأثیر احتمالی پاندمی مشخص شد، مشاغل تصمیم فوری گرفتند تا جایی که میتوانند، هزینهها را کاهش دهند. جستجوی چشم پوشی از اجاره یا معوقات از صاحبخانهها، اولویت اصلی آنها بوده و بنابراین همکاری نزدیک با بانکهای آنها برای اصلاح مجدد وضعیت اعتباری، صورت گرفت.
جان ورگیز، شریک HLB HAMT که یک شرکت مشاوره میباشد، گفت: "بسیاری از استارتآپها مجبور به بازنگری در تنظیمات وام یا اضافه برداشت خود بودند." وی افزود: "آنها مجبور شدند وامهای ارزان قیمت از شركتهای خصوصی را انتخاب كنند یا به دنبال وام دهندگانی باشند كه قول سود كمتری در مقایسه با وامهای پرهزینه، میدهند."
"بانکها در امارات متحده عربی بستههای امدادی ارائه دادهاند تا به مشتریان خود تخفیف موقت دهند و بار مالی آنها را کاهش دهند. بانک مرکزی به بانکها پیشنهاد داده است که این مزایا را به مشتریان ارائه دهند:
• بودجه اضافی با نرخهای کاهش یافته
• خطوط اعتباری جدید
• برنامه ریزی مجدد وامها
• کاهش هزینهها و کمیسیونها
پایین آوردن هزینهها یا تلاش برای تأخیر پرداخت تنها بخشی از این معادله است. مشاغل باید اطمینان حاصل کنند که از نظر عملیاتی ایمن هستند ... یا تا آنجا که ممکن است در محیط امن باشند
افزودن روشهای جدید
پایین آوردن هزینهها یا تلاش برای تأخیر پرداخت تنها بخشی از این معادله است. مشاغل باید اطمینان حاصل کنند که از نظر عملیاتی ایمن هستند ... یا تا آنجا که ممکن است در محیط امن باشند.
صنایع Hiraفعالیتهای خود را به عنوان تأمین کننده بخش ساخت و ساز و سایر فعالیتها انجام داد. اما در طی پاندمی بود که تصمیم گرفت وارد یک خط تولید جدید شود که کاملاً متفاوت با هر آنچه که ساخته بود، باشد.
آنچه که ارائه شد، لوازم جانبی شناور است که برای اوقات فراغت یا فعالیت ورزشی در نظر گرفته شده است.
Umesh Unni، مدیر کل صنایع Hira، گفت: "این محصولات از فوم ساخته میشوند - از آنجا که ما در حال تولید محصولات عایق فوم بودیم، این کار برای ما آسان بود." "ما تحقیق کردیم و دریافتیم که هیچ تولید کننده داخلی وجود ندارد که این نوع محصولات را ارائه دهد.
"ما از این فرصت استفاده کردیم و این محصولات تفریحی دریایی برای کودکان و بزرگسالان را ساختیم."
این محصولات در راس الخیمه ساخته میشوند. Unni گفت: "کارخانههای ما با ظرفیت کامل در حال کار هستند - خط تولید جدید بخشی از انگیزه نوآوری ما برای تبلیغ محصولات" ساخت کشور امارات متحده عربی "، است.
تحکیم و بازیابی
خارج از مشاغل مرتبط با مسافرت و گردشگری، اغراق نیست اگر بگوییم فضای صنعت غذا در میان سخت ترین آسیبهای COVID-19 قرار گرفت. کسبوکارهای غذایی بعد از شروع قرنطینهها، ناپدید شدند در حالی که آنها هنوز مجبور به پرداخت اجاره بهای مغازههای خود بودند. در بهترین حالت، آنها اجاره خود را با تعویق پرداخت کردند و در موارد نادر نیز از اجارهبها در مقیاس کامل یا کاهش نرخها، چشم پوشی صورت گرفت.
حتی در آن زمان نیز، تصمیمات سخت هنوز باید گرفته میشد. هریچا ساراف، شریک Bol Gappa، گفت: "با شروع قرنطینه، ما مجبور شدیم محل پارکها و استراحتگاههای دبی خود را ببندیم – به محض بسته شدن شهربازیها، ما هیچ راهی نداشتیم." هر روز به فکر بستن پارک Karamaخود نیز بودیم. بقا، تنها راه حل بود.
آن زمان بود که ساراف تصمیم گرفت تمرکز اصلی خود را بر روی سفارشات و تحویلها بگذارد. وی گفت: "فروشگاههای ما همیشه بر روی گزینههای ناهارخوری متمرکز بودند و تحویل درب منزل هرگز مورد توجه نبود، زیرا با مفهوم غذایی ما مطابقت نداشت. "ما باید شروع به بررسی راههای فعال کردن سفارشات غذا از خانه باشیم."
"در ابتدا بسیار دشوار بود. به علاوه، با تخفیفهایی که توسط رستورانهای دیگر ارائه میشود، گزینه تحویل سفارشات ما، حتی در ابتدای کار دشوارتر بود.
"گردش وجوه نقد در سه ماهه چهارم، در حالی که ماه دسامبر به دوره قبلی نزدیک و ثابت شد.
با این حال، از ژانویه، ما دوباره شاهد کاهش غذا خوردن بیرون از خانه در مشتریان هستیم که دوباره تأثیر خود را آغاز کرده است. "
ماههای آینده برای کسب و کارهای غذایی شهر بسیار مهم خواهد بود. سفارشات از خانه یا تحویل درب منزل احتمالاً منبع درآمد اصلی خواهد بود و نگه داشتن هزینهها در شانس برای بقا، نقش اساسی دارد.
در این راستا، اقدامات انجام شده توسط افرادی مانند Careem and noon برای کاهش کمیسیون تحویل غذا برای مشاغل غذایی، به علاوه، اگر سایر نهادهای متمرکز در تحویل، سهم خود را انجام دهند، میتواند کاملاً کمک کننده باشد.
افزودن اپلیکیشن
دو موضوعی که کسب و کارها حتی قبل از شیوع COVID-19، آنها را زیاد شنیده، عبارات "آنلاین باش" و "دیجیتال باش" بود. این پچ پچها تنها پس از شیوع ویروس شدت گرفتند.
Leroy Dias مدیر عامل SteelCorr است که خدمات دریایی جانبی را در اختیار دارد. این شرکت یک برنامه - Digital Paint Report - را در سال 2019 راه اندازی کرد. کاری که انجام میدهد این است که به صاحبان کشتی کمک میکند تا میزان خوردگی را اندازهگیری کنند. (به عبارت دیگر، این برنامه به آنها میگوید که چه زمانی کشتی را برای رنگ آمیزی جدید به این بخشها بیاروند.
"راه اندازی اپلیکیشن چیزی بود که از قبل برنامه ریزی شده بود. با این حال، پاندمی، دیجیتالسازی را برای بسیاری از مشاغل در اولویت قرار داد. " "این امر به ویژه از آنجا که محدودیتهای سفر بازدید از کشتیهایی که در موقعیتهای مختلف مکانی در حال حرکت بودند چالش برانگیز بود، از اهمیت بالایی برخوردار بود.
"اپلیکیشن ما با امکان به اشتراک گذاری بهتر کشتی به ساحل در یک بستر مشترک، به کاهش این چالش کمک کرد.
"در طی پاندمی، تیم ما بر ارزش افزوده برای مشتریانی که مجبور به کار حتی دورکاری، نسبت به گذشته بودند، تمرکز کرد. ما برای شناسایی و نظارت بر خوردگی و ارائه بینشهای عملی، هوش مصنوعی را به اپلیکیشن خود اضافه کردیم. اولویت ما برای سال 2021، افزایش توانایی هوش مصنوعی و گسترش آن به فیلمها نیز میباشد. "
تحول دیجیتالی در حال سرعت گرفتن است.
ایمن سازی آینده
پاندمی به ویژه در برخی از گروههای تجاری سختگیرانه بوده است. از آنجا که قصد مصرف کنندگان برای گذر از جنبه روزمره زندگی خود بیش از کشف موارد جدید در فضای خرده فروشی است، ایجاد آشکارسازی مناسب حتی دشوارتر شد.
اما برای سه بنیانگذار The Marigold Story، یک خرده فروش آنلاین لوازم جانبی و متمرکز قومی، مزایایی نیز داشت. "شاما دادارکار"، بنیانگذار مشترک، گفت: "ما در زمانی شروع کردیم که مسافرت و رفت و آمد محدود بود." "این کار به عنوان یک راه حل عالی برای دستیابی به مخاطبان گستردهتر عمل کرد."
اما هنوز لازم بود تغییراتی ایجاد شود. روپال پنجانی، یکی دیگر از بنیانگذاران، گفت: "پاندمی به ما یادآوری میکند که ما باید مدل خود را ابداع کنیم تا در مورد زنجیره تامین و تحویل آگاه باشیم." "ما فهمیدیم که با اختلالات، ما باید سرمایههای خود را در موجودی انبار افزایش دهیم و ترکیب محصولات خود را متنوع کنیم.
"برخلاف مدلهای خرده فروشی سنتی که بصورت آفلاین یا از طریق توزیع شروع میشوند و سپس با حضور در تجارت الکترونیکی آنها تکمیل میشود، ما یک مشتری مشترک ایجاد کردیم که اکنون برای مشارکت آنلاین آماده است. هدف این است که در سال 2021 حداقل در پنج بوتیک یا فروشگاه بزرگ انبار شود. "
سال 2020 را فراموش کنید. بهترین کار خود را در سال 2021 ارائه دهید. شرکتهای کوچک و متوسط و استارتآپهای امارات متحده عربی میدانند که باید چه عملکردی داشته باشند.