8 روش برای جذب اولین مشتری یک شرکت
مشتری اساس موفقیت هر نهاد تجاری است، آنها کسانی هستند که محصولات این شرکت را خریداری میکنند و بدون آنها شرکت به درآمد یا سود نمیرسد و هیچ شرکتی در بازار بدون مشتری فارغ از اندازه آن هرگز قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود.
بنابراین وقتی یک کارآفرین شرکت جدیدی را در هر صنعتی راه اندازی میکند، اساساً در فکر این هستند که چگونه مشتریهای اول را بدست آورند.
در ادامه به 8 روش برای جذب اولین مشتریها یک شرکت میپردازیم.
1- لیستی تهیه کنید
در طول اتمام کار اساسی راه اندازی کسب و کار، کارآفرین ممکن است با برخی از مشتریان بالقوه ملاقات کند، از جمله افرادی که شرکت در طول شرکت آنها در گروههای متمرکز نظرسنجی انجام داده است، و تهیه لیستی از نام این مشتریان برای کارآفرین مهم است.
- اگر شرکتی در فروش محصولات به شرکتهای دیگر تخصص دارد، لیست موجود در این مورد باید شامل تمام شرکتهایی باشد که این شرکت با آنها معامله میکند و همچنین برای کارآفرین این امکان وجود دارد که در اینترنت جستجو کند تا لیست شرکتهایی را پیدا کند که ممکن است خدمات و یا کالای وی را خریداری کنند.
2- مراجعات
یک کارآفرین میتواند از افرادی که میشناسد در صورت شناختن شخصی که ممکن است بخواهد آنچه را که میفروشد بخرد، بپرسد و برای آشنایان، دوستان، اقوام و همکاران خود توضیح دهد که به دنبال مشتری است، بنابراین از این طریق میتواند مشتریان اولیه را برای شرکت بیابد.
3- ارتباط با صاحبان شرکتهای دیگر
برای کارآفرین مهم است که با صاحبان شرکتهای دیگر که در همان زمینه فعالیت میکنند ارتباط برقرار کند و در جلسات آنها شرکت کند. این یک روش بسیار خوب برای کشف مشتریان بالقوه است، چه این شرکت محصولات خود را به شرکتهای دیگر بفروشد یا مصرف کنندگان.
4- شرکت در نمایشگاهها
یک کارآفرین میتواند محصولات خود را در نمایشگاههایی که مشتری هدف را به خود جلب میکند به نمایش بگذارد و مهم این است که آماده ارائه سفارشات به مشتریان باشد.
5- حضور در رویدادهای صنعت
اگر شغل تجاری گرا باشد، کارآفرین برای نمایش محصولات خود نیازی به اجاره سایتی در نمایشگاه نخواهد داشت، اما میتواند در رویدادهای صنعت شرکت کند، در طی آن با افرادی که به آنچه میفروشد علاقه مند هستند، ملاقات میکند و میتواند با انها رابطه خوبی را برقرار کند.
6- همکاری با صاحبان شرکتهای دیگر
یک کارآفرین میتواند با صاحبان شرکتهایی که محصولات یا خدمات را در همان زمینه ارائه میدهند همکاری کند.
- به عنوان مثال اگر یک کارآفرین قصد راه اندازی یک کار تمیز کردن استخر شنا را دارد، میتواند با کارآفرینانی که در زمینه باغبانی کار میکنند ارتباط برقرار کند و از آنها در مورد مشتریانی که ممکن است به خدمات وی نیاز داشته باشند سال کند.
7- حضور الکترونیکی
این مهم است كه یك كارآفرین علاقه مند به حضور در اینترنت، ایجاد یك وب سایت برای شركت خود و بهبود موتورهای جستجو باشد، به طوری كه مشتریان هنگام جستجوی محصولی كه به فروش میرساند، سایت وی را پیدا كنند.
8- تبلیغات از طریق شبکههای اجتماعی
تبلیغات این شرکت و محصولات آن در شبکههای اجتماعی قبل از شروع به کار، جذب مشتریهای بالقوه و برانگیختن علاقه آنها بسیار مهم است.
کارآفرین میتواند با استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی افرادی را که در جستجوی محصول وی هستند، هدف قرار دهد و افراد خود میتوانند از طریق حسابهای خود شرکت و محصولات آن را تبلیغ کنند.
تا کنون برای این پست دیدگاهی ثبت نشده است.