تقدیم به کارآفرینان/ چطور مثل آمازون فکر کنید؟
کارآفرینان جدید همیشه در تلاشند تا از موفقیتها و شکستهای صاحبان شرکتهای بزرگ، از جمله جف بزوس، بنیانگذار "آمازون" ، یاد بگیرند که طی سالها شرکت خود را از یک کتابفروشی آنلاین ساده به یکی از بزرگترین شرکتهای جهان برای تجارت الکترونیکی و رایانش ابری بدل کرد.
جان روسمن در کتاب خود "مانند آمازون فکر کنید" ، فرهنگ دنبال شده توسط این شرکت معروف آمریکایی و برخی از اصول آن را بررسی میکند که اگر کارآفرینان به آنها عمل کنند، ممکن است موفقیت بیشتری کسب کنند.
10 ایده مفید از کتاب روش آمازون
1- ابتدا مشتری
دلیل اصلی موفقیت "آمازون" این است که مشتریان را سرلوحه کار خود قرار میدهد. این شرکت با ارائه یک تجربه خرید مطمئن نه تنها علاقه مند به جذب مشتری جدید نیست، بلکه علاقه مند است مشتری را برای خرید مجدد بازگرداند.
2- اشتیاق مداوم برای رسیدن به بهترینها
این اصل رهبری موفقیت آمیز است، مهم این است که تاجران اشتیاق صاحبان استارتاپها را حفظ کنند و هرگز این اشتیاق را از دست ندهند و این با تعهد به راهی که میخواهند طی کنند حاصل میشود.
3- دستیابی به نتایج
هیچ کس علاقه مند به برنامههای استراتژیک نیست مگر اینکه نتایج ملموسی وجود داشته باشد، بنابراین رهبران همیشه باید بر روی نتایج تمرکز کنند و تعیین معیارهای روشنی برای ارزیابی پیشرفت مهم است.
4- مالکیت برای همه
رهبران واقعی به همه اعضای تیم خود این احساس را میدهند که گویی مالک شرکت هستند. به این ترتیب رهبران از وفاداری کارمندان به کار و شرکت اطمینان مییابند و تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف آن انجام میدهند.
5- ترک سلسله مراتب
تنها راهی که یک رهبر میتواند برای همه اعضای تیم خود احترام بگذارد این است که با همه انصاف داشته باشید و با همه افراد تیمش رفتار خوبی داشته باشد.
این مهم میتواند با تکیه بر تمرکززدایی مدیریت به جای سلسله مراتب، به افراد اجازه دهد تا از هر موقعیتی نظرات خود را بیان کنند و بخشهای مختلف سازمان را بهبود بخشند.
6- تجربه، شکست و تلاش مجدد
بدون تجربه، هرگز نمیتوان بهترین راه دستیابی به موفقیت را شناخت، بنابراین مهم است که تعداد محدودی از محصولات را برای آزمایش واکنشهای مخاطب منتشر کنیم، و سپس در صورت لزوم و در مقیاس بزرگتر برای بهبود آنها تلاش کنیم تا راه اندازی شوند.
7- پیتزا برای همه
- یک جمله مشهور از جف بزوس وجود دارد، این است که یک شرکت نمیتواند تیمی داشته باشد که برای تغذیه او خیلی بزرگ باشد و این جمله حاکی از اهمیت داشتن تیم کاری کوچک توسط شرکت است، زیرا این یک عامل اساسی برای موفقیت در قرن بیست و یکم سازمان است.
8- کشف و تمرکز بر زمینه اصلی کار
این یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت "آمازون" است، زیرا کشف زمینه اصلی کار برای شرکتها و تمرکز بر آن، به شرکتها کمک میکند تا نتایج خارق العاده ای کسب کنند.
9- اعتماد به معیارهای خاص
هیچ شرکتی بدون معیارهای خاص برای ارزیابی هر یک از حوزههای کاری نمیتواند، موفق شود، بنابراین مهم است که معیارهای مناسب کسب و کار را کشف کنید.
10. تجربه مشتری مهم است
تجربه مشتری رمز موفقیت هر شرکتی است، بنابراین تمرکز شرکتها برای ایجاد یک رابط کاربری آسان برای استفاده و ساده مهم است تا در یک بازار کاملاً رقابتی سرآمد باشند.
تا کنون برای این پست دیدگاهی ثبت نشده است.