10نکته ای که کارآفرینان باید در سال 2021 از آن اجتناب کنند

21 دی 1399 412 بازدید

سال 2020 پر از چالش برای کارآفرینان بود به ویژه پس از شیوع همه گیر جدید کرونا که بسیاری از مشاغل را مختل کرد و اگرچه امسال مشکلات و فجایع خود را پشت سر گذاشته است، اما روشن است که چالش های همراه با شیوع کرونا تا سال 2021 ادامه خواهد یافت  به ویژه پس از شیوع موج دوم و تحمیل قفل دوم در چندین کشور.

لذا در این شرایط خارق العاده ، کارآفرینان باید از10 اشتباه رایج جلوگیری کنند. این نکات  شامل موارد زیر است :

1- از دست دادن تمرکز

- هنگامی که یک کارآفرین دلیل راه اندازی کسب و کار خود را فراموش می کند، در این صورت او در راه شکست است و این شامل عدم علاقه به مشتریان، عدم توانایی در رسیدگی به نگرانی های آنها و تأمین نیازهای آنها از طریق یک محصول یا خدمات است.

- این مهم است که کارآفرین از نیازهای مشتری آگاه باشد و محصولات و خدمات خود را به طور مداوم برای تأمین این نیازها توسعه دهد و همچنین برقراری ارتباط دائمی با مشتریان و ارزیابی کار برای اطمینان از عدم خروج آن از خطرات مهم است.

2- عدم رهبری

رهبری سازمانی مفاهیم بسیاری را در بر می گیرد، در حالی که فروش، بازاریابی، عملیات و مدیریت پرسنل برای شرکتها از اهمیت بالایی برخوردار است، تصمیمات از اهمیتی برخوردار است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. وقتی شرکتها تصمیمات اشتباهی می گیرند، این آغاز شکست آنهاست، بنابراین مهم است که کارآفرینان در سال 2021 به رهبری بپردازند و ارزش آفرینی کنید.

3- عدم علاقه به کارمندان

- اگر کارمندان از انجام حداکثر تلاش خود راضی، باانگیزه و مشتاق نباشند، ارائه خدمات مناسب به مشتری غیرممکن است. بنابراین شرکت های موفق همیشه بر رضایت کارکنان خود تمرکز می کنند و این امر را برای آنها در اولویت قرار می دهند.

4- کار نکردن با شرکا

شرکت های موفق همیشه به دنبال فرصت هایی برای کار با دیگران هستند و رهبران موفق به خوبی می دانند که همکاری اساس هر موفقیتی است، بنابراین مهم است که کارآفرین به دنبال شرکایی باشد که می تواند با آنها کار کند.

5- ایجاد موانع

شرکت های موفق موانعی را که مانع برقراری ارتباط آنها با دیگران از جمله کارمندان، شرکت های رقیب، سازمان های صنعتی، انجمن ها و رسانه ها می شود از بین می برند؛ بنابراین تمرکز کارآفرینان در ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط با دیگران مهم است.

6- مشتری ها را نادیده بگیرید

- بسیاری از شرکت ها تمرکز زیادی بر توسعه محصولات و خدمات خود دارند، اما از طرف دیگر، آنها از مشتری غافل می شوند و از برقراری ارتباط با آنها غافل می شوند که در نهایت منجر به تولید محصولاتی می شود که نیاز واقعی مشتریان را برآورده نمی کنند ، بنابراین درآمد و زوال شرکت کاهش می یابد.

7- عدم پاسخگویی

مسئولیت پذیری مبنای موفقیت شرکت ها است و بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که مسئولیت پذیری شخصی و سازمانی به افزایش شانس دستیابی به هدف کمک می کند ، بنابراین علاقه به کارآفرینان در سال 2021 به ایده پاسخگویی و پاسخگویی اهمیت دارد.

8- از ریسک پذیری بپرهیزید

اکنون بسیاری از صنایع به دلیل اجتناب از خطر با چالش های زیادی روبرو هستند، به عنوان مثال صنایع خدماتی مانند حسابداری و قانون در برابر پذیرش فن آوری های مدرن مقاومت می کنند و از انطباق با روش جدید کار امتناع می ورزند و این فرصت هایی را که این صنایع می توانند کشف کنند محدود می کند و امکان افزایش درآمد آنها را محدود می کند.

برای کارآفرین بسیار مهم است که در سال 2021 مشتاق کشف فرصت های جدید و استفاده از فناوری هایی باشد که می تواند به او در توسعه تجارت و افزایش سود خود کمک کند.

9- عدم استاندارد

موفقیت هر شرکتی بدون داشتن استانداردهای خاص مانند استانداردهای ایمنی، بهره برداری و نگهداری غیرممکن است ، زیرا فقدان چنین استانداردهایی ممکن است منجر به بلایایی شود، بنابراین برای کارآفرین تعریف استانداردهایی که کار طبق آنها در شرکت خود انجام خواهد شد ، مهم است.

10- اغراق در علاقه به آنچه رقبا انجام می دهند

- بسیاری از شرکتها بر روی رقبا و کارهایی که به صورت اغراق آمیز انجام می دهند تمرکز می کنند تا جایی که دست از ابتکارات بر می دارند، بنابراین کارشناسان به کارآفرینان توصیه می کنند که از این کار خودداری کنند و در عوض به توسعه محصولات و خدمات این شرکت بپردازند و ارزش آنها را برای مشتریان بیشتر می کنند.