پیش‌بینی رشد 15 درصدی فروش طلا در دبی طی سه‌ماهه اول سال 2021/امارات در تجارت شمش طلا اول جهان شد

دبی 02 بهمن 1399 1502 بازدید

توحید عبدالله، رئیس گروه طلا و جواهرات دبی، انتظار دارد که فروش طلا در دبی در سه‌ماهه اول سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین 10 تا 15 درصد افزایش یابد.

به گزارش اتاق ایران و امارات به نقل از ارقام، وی در یک میزگرد که توسط این گروه ترتیب داده شد، اظهار داشت که بازارهای طلا در امارات علاوه بر نزدیک شدن به برخی از رویدادها، از بهبود تدریجی صنعت گردشگری در سه‌ماهه اول سال جاری پشتیبانی می‌کنند.

وی توضیح داد که فروش طلا پس از افزایش قابل‌توجه حاصل از بهبود گردشگری، هجوم ملیت‌های اروپایی و آسیایی و راه‌اندازی فعالیت‌های جشنواره خرید دبی در نیمه دوم دسامبر گذشته، بالاترین عملکرد سه‌ماهه سال گذشته را ثبت کرده است.

رئیس گروه طلا و جواهرات دبی با اشاره به اینکه جشنواره خرید دبی فصل اوج فروش طلا و جواهر در دبی محسوب می‌شود، گفت: برخی از فروشندگان شرکت‌کننده شاهد افزایش فروش 22 تا 30 درصدی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیماری همه‌گیر باعث شد افراد علاوه بر طلای خام به‌منظور سرمایه‌گذاری و پس‌انداز شمش طلا بیشتری نیز خریداری کنند، افزود: شمش‌های با وزن کوچک 10 گرم، 20 گرمی و 50 گرمی با افزایش تقاضا را از 300 تا 400 درصد طی سال گذشته مواجه بوده است.

وی تأکید کرد که بخش طلا در دبی قوی و مستحکم است و حداقل استفاده برای تجدید ساختار و برنامه‌ریزی بدهی‌ها، نشان می‌دهد که امارات متحده عربی در تجارت و معاملات شمش طلا و در جهان اول است. به دنبال آن سوئیس، انگلیس و هند نشان می‌دهد که 12 درصد طلای در گردش از طریق این کشور به‌ویژه دبی عبور می‌کند.