پیشنهاد واردات کانتینر یخچالدار به صادرکنندگان

31 تیر 1399 471 بازدید

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید داخلی کانتینر یخچالدار اسمی است، پیشنهاد کرد: صادرکنندگان میوه و تره بار می توانند پنج درصد از ارز حاصل از صادرات خود را برای واردات کانتینر یخچالدار هزینه کنند که البته این هزینه بدون هرگونه مالکیت خواهد بود.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ محمود بازاری در نشست میز کالا- کشوری امارات به مشکلات تعرفه تخلیه و بارگیری در بنادر کشور اشاره کرد و گفت:وزارت راه و شهرسازی باید این مشکل را مرتفع کند.
وی در مورد تامین کانتینرهای یخچالی نیز اظهار کرد بیش از یک سال است که در این رابطه اقدام می‌کنیم اما تمام مسیر ها به تولید داخل ختم می شود اما ظرفیت تولید داخل یک ظرفیت اسمی و توان تولید واقعی با این ظرفیت وجود ندارد.
وی پیشنهاد کرد: در رابطه با صادرکنندگان میوه و تره بار می توانند پنج درصد از ارز حاصل از صادرات خود را برای واردات کانتینر یخچالدار هزینه کنند که البته این هزینه بدون هرگونه مالکیت خواهد بود.
به گفته بازاری لجستیک محصولات کشاورزی در امارات از اهمیت بالایی برخوردار بوده و توزیع مناسب در این کشور از جمله مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد چرا که محصولات کشاورزی ما از کشور امارات به کشورهای دیگر از جمله آفریقا و کشورهای عربی یک پورت می‌شود که نیازمند سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.
وی با اشاره به اینکه باید در بازاریابی زنجیره امارات فعالیت بیشتری صورت گیرد گفت: محصولات میوه و تره بار ایران در کشور امارات و جایگاه ویژه‌ای دارد اما در کنار اقلام میوه و تره بار خارجی میزان حضور ما در بازارهای امارات کمتر از ظرفیت ممکن است.
وی همچنین  بعنوان دبیر کارگروه توسعه صادرات به تصویب حل مشکل کانتیتر یخچالدار در شورای عالی صادرات  و همچنین به ارجاع موضوع افزایش بی رویه هزینه های حمل و نقل دریایی به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اشاره کرد.
گفتنی است، صادرات محصولات کشاورزی ایران به کشور امارات در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۷۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال حدود ۱۱ درصد از نظر ارزشی کاهش و از نظر وزنی ۱۴ درصد افزایش داشته است.
لازم به ذکر است، واردات محصولات کشاورزی از جهان حدود  ۲۴۳۱ میلیون دلار که عمده آن از طریق صادرات مجدد به دیگر کشورهای ارسال میشود.