هیچ محدودیت جدیدی بر سر راه روابط تجاری ایران و امارات ایجاد نشده است/عزم جدی ایران و امارات بر گسترش تجارت

22 خرداد 1399 398 بازدید

رئیس اداره سیاسی امارات و قطر وزارت امور خارجه با بیان اینکه هیچگونه محدودیت جدیدی از سوی دولت امارات برای تجارت با ایران وضع نشده است، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات سختگیرانه امارات برای پذیرش محموله‌های صادراتی کمتر شده و توسعه روابط دو کشور در دستور کار جدی قرار دارد.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ حسین حیدری، رئیس اداره سیاسی امارات و قطر وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت روابط تجاری ایران و امارات گفت: در موضوع تبادلات تجاری ایران با کشورهای مختلف دنیا، موضوع تجارت با همسایگان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در این حوزه، تبادلات تجاری با کشور امارات متحده عربی بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس، روابط تجاری ایران و امارات از شرایط مناسبی برخوردار است و توسعه تجارت میان دو کشور نیز در دستور کار قرار دارد؛ این در شرایطی است که طرفین بر گسترش سطح روابط تجاری مصمم هستند.

حیدری با رد هر گونه محدودیت جدید بر سر راه تجارت خارجی ایران و امارات گفت: ظرف هفته‌های گذشته محدودیت‌های اعمال شده از سوی امارات پیش روی تمامی لنج‌های حامل کالاهای صادراتی به مراتب کمتر از قبل شده و در حال حاضر، تجارت با این کشور روان است.

وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه بر سر پذیرش محموله‌های صادراتی ایران به امارات به دلیل شیوع ویروس کرونا اعمال می‌شده است که خوشخبتانه ظرف هفته‌های گذشته این محدودیت‌ها کمتر شده است؛ به نحوی که ورود لنج‌های یخچال‌دار دچار مشکل نبوده و لنج‌های چوبی نیز هم اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه ورود به بنادر را دارند؛ به نحوی که تمام صادرکنندگان باید در امارات یک وکیل انتخاب کرده و کالاهای وارده در لنج‌های واردشده به امارات را با هماهنگی با این وکیل، ترخیص نمایند تا در نهایت، لنج‌های چوبی ظرف سه روز بندر را ترک کنند. این جزو اقدامات پیشگیرانه دولت امارات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.