نرخ شاخص حمل بر اساس تن- کیلومتر به روز رسانی شد/ تعیین نرخ ۱۸۲۲ریال به ازای هر تن -کیلومتر

24 خرداد 1399 1061 بازدید

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  طی نامه‌ای به مدیران کل این سازمان در استان های سراسر کشور از به روزرسانی نرخ شاخص حمل بر اساس تن- کیلومتر خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ غلامحسین دغاغله در این نامه اعلام کرده است که با عنایت به درخواست های تشکل های صنفی رانندگان مبنی بر ضرورت به روز رسانی نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر مطابق مصوبه شماره ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با در نظر گرفتن گزینه های موثر در نگهداری و فعالیت ناوگان از طریق استعلام از شبکه‌های صنفی ذیربط، جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل کالا با موضوع فوق برگزار و نرخ شاخص ۱۸۲۲ریال به ازای هر تن -کیلومتر تعیین شد.

در این نامه آمده است، تمهیدات لازم جهت به روزرسانی و متوازن سازی نرخ حمل مسیرها بر اساس شاخص یاد شده با لحاظ ملاحظات مقتضی تا پایان خردادماه سال جاری اتخاذ و ضمن انجام هماهنگی های مورد نیاز استانی و برگزاری جلسات با تشکل‌های صنفی مربوطه، شخصاً نظارت مستقیم و مستمر بر اجرای مراحل تا درج در سیستم مدیریت کنترل بارنامه را بر عهده داشته باشند.

لازم به ذکر است، اطلاعات تکمیلی در خصوص نرخ محاسباتی مسیرها از مرکز هر استان و بنادر مهم به سایر مراکز جهت بهره‌برداری لازم متعاقباً ارسال خواهد شد.