مناطقی از دبی و ابوظبی که بیشترین کاهش قیمت اجاره ملک را تجربه کردند

05 مهر 1399 1262 بازدید

درمواجهه با چالش‌های همه گیری کرونا ترندهای خاصی در بازار ایجاد شده که باعث امیدواری است از جمله اینکه قیمت اجاره خانه در امارات کاهش یافته و این کاهش قیمت و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری و سال 2021 ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ طبق داده های موجود، میانگین اجاره آپارتمان در تمام مناطق امارات نسبت به سه ماه گذشته حدود چهار درصد و نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش یافته است .

اجاره آپارتمان در مناطقی از قبیل موتورسیتی، اسپورتز سیتی و دبی لند بیشترین کاهش قیمت را نسبت به سه ماه گذشته داشته و قیمت اجاره در مناطق اینترنشنال سیتی، برج های جمیرا لیک و DIFC برای دومین سه ماهه سال جاری،  ثابت مانده است.

اجاره ویلا آن نسبت به سه ماه گذشته 2.5 درصد و نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش یافته است.


مناطق اسپرینگزMeadows به عربین رنچز بیشترین کاهش قیمت اجاره ویلا ها را تجربه کرده و جزیره جمیرا و پالم جمیرا کمترین کاهش را در اجاره سالیانه ویلا ها داشته است.

در ابوظبی قیمت اجاره نسبت به سه ماهه اول سال،  یک تا دو درصد اختلاف دارد اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارقام حیرت آوراست.

بیشترین  جابجایی‌ها در کورنیش و مارینا اسکوار اتفاق افتاده و اجاره آپارتمان های لوکس در این مناطق 10 تا 15 درصد کاهش داشته است.

همچنین نسبت به مدت مشابه پارسال قیمت اجاره آپارتمان متوسط در بخش مرکزی شهر شش درصد کاهش داشته و این کاهش برای آپارتمان های لوکس پنج درصد است.

 کاهش قیمت ها ادامه دارد:

یکی از کارشناسان  ملک گفت که با افزایش احتمال کوچک شدن کسب و کارهای و بیکاری های گسترده، ریسک زیادی  برای تقاضای ملک، اجاره و فروش به وجود خواهد آمد.