معرفی بسته محرک اقتصادی ١.۵ میلیارد درهمی

22 تیر 1399 334 بازدید

حمدان ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی این شهر به دستور محمدبن راشد حاکم دبی، روز شنبه اقدام به معرفی یک بسته محرک اقتصادی 1.5 میلیارد درهمی برای کمک به اقتصاد کشور کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران امارات؛ در حال حاضر این کشور 6.3 میلیارد درهم بسته محرک اقتصادی برای کمک به شرکت ها اختصاص داده است.

حمدان گفت: هدف از ارائه این بسته محرک اقتصادی، افزایش نقدینگی و کاهش هزینه شرکت ها و همچنین کمک به استمرار فعالیت شرکت های فعال در کشور است.

هتل ها و رستوران ها:

نیمی از هزینه هفت درصدی ارزش فروش هتل ها از ماه جولای تا دسامبر 2020 به همراه نیمی از هزینه گردشگری تا انتهای ماه دسامبر، به هتل ها و شرکت های گردشگری مسترد می شود.

تسریع در پرداخت ها:

در جلسه هیات دولت تصمیم گرفته شد تا پرداخت های مالی پیمانکاران را تسریع کرده، تمام ضمانت های مالی فعالیت های ساخت و ساز مربوط به مجوزهای تجاری را عودت داده و آن را با سیستمی که تمام حقوق طرفین قرارداد حفظ شود، جایگزین خواهد کرد.

مدارس:

وی افزود: در جلسه هیات دولت تصمیم گرفتیم که جریمه ها را لغو کرده و مدارس خصوصی را از پرداخت هزینه برای تمدید مجوزهای آموزش تجاری تا انتهای ماه مارس، معاف کنیم.

حمدان گفت: ما به انعطاف پذیری و ثبات اقتصادی خود اعتماد کامال داریم. ما کنار بخش خصوصی ایستاده ایم و به آنها کمک می کنیم تا راحت تر بتوانند بحران موجود را پشت سر بگذارند.