مساجد امارات از فردا نمازگزاران بیشتری را می پذیرد

12 مرداد 1399 441 بازدید

مساجد کشور امارات پس از وقفه چهار روزه عید قربان با اعمال اقدامات احتیاطی که قبلاً توسط مقامات اعلام شده بود مجدداً گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک ایران و امارات؛ مساجد در امارات متحده عربی از فردا (3 اوت) پس از وقفه چهار روزه عید قربان می توانند با 50 درصد ظرفیت خود پذیرای نمازگزاران باشند. این در حالیست که از زمان بازگشایی مساجد در اول ژوئیه تا کنون با استفاده از 30 درصد ظرفیت نماز را اقامه می¬کردند.

در این رابطه فاصله زمانی بین اذان و نماز نیز 10 دقیقه افزایش یافته، به جز نماز مغرب که می تواند فاصله زمانی 5 دقیقه باشد و نمازگزاران باید فاصله دو متری از یکدیگر را حفظ کنند.

پروتکل های بهداشتی دیگر که برای ایمن ماندن از ویروس کرونا  قبلاً توسط مقامات اعلام شده بود به قوت خود باقیست. از جمله این موارد استفاده اجباری از ماسک می باشد که در همه زمانها باید مورد استفاده قرار گیرد. نمازگزاران باید سجاده های شخصی برای نماز استفاده کنند. انجام وضو باید در خانه صورت گیرد فقط برای نمازهای اصلی به مسجد بروند. ضروریست سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های مزمن برای حفظ سلامت خود خود نمازشان را در خانه بخوانند.

چه کسی نباید وارد مساجد شود؟

- افراد بالای 60 سال و زیر 12 سال.

- مبتلایان به بیماری های مزمن و تنفسی.

- کسانی که به ویروس کرونا مبتلا هستند.

باید ها و نباید ها

نصب و راه اندازی برنامه ردیابی مخاطب

در طول نماز ماسک صورت بپوشید

فاصله 2 متری از سایر نمازگزاران حفظ  شود

از سجاده و قرآن شخصی استفاده کنید

از تجمع در ورودی های مساجد خودداری کنید

با یکدیگر دست نداده و همدیگر رادر آغوش نگیرید.