محدودیت سفر شناورها به کشور امارات

18 خرداد 1399 394 بازدید

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر گفت: سفر کلیه شناورها به کشور قطر ممنوع و برای کشور امارات با محدودیت انجام می‌شود.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ نجمه قائدی‌زاده، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر افزود: در خصوص بنادر امارات محدودیت‌های اولیه ممنوعیت، ورود تخلیه و یا  بارگیری کلیه شناورها بوده اما با توجه به اینکه از ابتدای اعمال این محدودیت‌ها به وزارت امور خارجه با  بهره گیری از تمامی ظرفیت سفارت‌ها یا نمایندگی‌های استانی ما و ادارات مرکز این موضوع پیگیری کردند.

قائدی زاده افزود: نهایتاً ابلاغیه جدیدی توسط دولت امارات اعلام شده مبنی بر لغو ممنوعیت سفر شناورها اما اعمال محدودیت بر سفر شناورهای چوبی که اصطلاحاً  همان (لنج‌ سنتی) هستند که این ابلاغیه به ادارات زی ربط  در استان اعلام شده و شناورهای چوبی با قصد صادرات می‌توانند با رعایت شرایطی که در ابلاغیه دولت امارات ذکر  شده به بنادر امارات سفر کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر اظهار داشت: اما سفر به مقصد گردشگری با شناور تجاری و شخصی همچنان ممنوع است، سفر لنج‌های  چوبی به مقصد تعمیر و نگهداری در بنادر امارات همچنان ممنوع است.

قائدی زاده افزود: شناورهای چوبی که به مقصد بارگیری و به صورت خالی وارد بنادر  امارات می‌شوند ورود آنها  منوط به داشتن قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های تجاری در امارات است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در  بوشهر ابراز داشت: بدون قرارداد قبلی شناورهایی که بدون بار هستند نمی‌توانند وارد بنادر امارات شوند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر افزود: بنابراین لازمه که برای جلوگیری از مشکلاتی برای شناورها، شناورهایی که به صورت خالی و برای بارگیری وارد بنادر امارات می‌شوند حتماً قرارداد را  با شرکت‌های حمل و نقل اماراتی داشته باشند و در لحظه‌ای که فرآیند بارگیری کاملاً آماده است اقدام کنند.