فراخوان سازمان توسعه تجارت به صادرکنندگان برای طرح مشکلات بنگاهی/ مشکل دارید به کارگروه اقدام صادراتی مراجعه کنید

26 خرداد 1399 461 بازدید

کارگروه اقدام صادراتی با دستور مستقیم سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده تا مشکلات بنگاههای صادراتی را به صورت بنگاهی و مورد به مورد حل و فصل نماید، بر این اساس سازمان توسعه تجارت ایران از واحدهای صادراتی درخواست کرده تا مشکلات خود را از طریق اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون به کارگروه مذکور اعلام نمایند.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ حمید زادبوم با اشاره به راه‌اندازی کارگروه اقدام صادراتی گفت: به ابتکار سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارگروه اقدام صادراتی تشکیل شده و بر اساس آن، دستورالعمل اجرایی این کارگروه از سوی سازمان توسعه  تجارت ایران تدوین شده است.

وی افزود: کارگروه اقدام صادراتی متشکل از نمایندگان تام الاختیار اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف است که جلسات آن از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور، برگزار می گردد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، این کارگروه را حلقه مفقوده زنجیره مرتفع نمودن و حل مشکلات جامعه صادرکنندگان دانست و تشکیل کارگروه اقدام را در عرض کمیته کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و با هدف بررسی مشکلات موردی و مصداقی در سطح خرد و بنگاه دانست.

زادبوم، فرآیند ارجاع درخواست‌ها به کمیته ارجاع را از طریق اتاقهای عضو کارگروه دانست و اعلام کرد: بر این اساس دبیرخانه‌های تخصصی در هر یک از اتاقهای بازرگانی، تعاون و اصناف تشکیل و نسبت به تشکیل پرونده و  بررسی کارشناسی اولیه مسایل صادرکنندگان اقدام نموده و در صورت عدم امکان حل مشکل، نسبت به ارجاع آن به کارگروه اقدام صادراتی اقدام کرده تا با حضور دستگاههای متولی در این خصوص تصمیم گیری شود.

وی در پایان از کلیه واحدهای تولیدی- صادراتی خواست تا نسبت به ارسال مشکلات صادرکنندگان مجموعه خود از طریق اتاق‌های عضو کارگروه به کارگروه اقدام صادراتی منعکس کنند.