صدور مجوز سفر و خروج از امارات فقط برای علتهای خاص

12 تیر 1399 775 بازدید

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور امارات اعلام کرد كه شهروندان و ساكنان امارات ضمن اینکه باید پیش از سفر به خارج از كشور، آزمایش Covid-19 را انجام دهند، می بایست از طریق وب سایت سازمان فدرال هویت و شهروندی (ICA) نیز درخواست مجوز دهند.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ این مقام گفت: در این مرحله مجوز فقط برای سفر به دلایل خاص صادر می شود و برای سفرهای تفریحی صادر نخواهد شد.

براساس وب سایت ICA ، دسته بندی هایی که می توانند برای آنها مجوز سفر استفاده کنند به شرح زیر است: درمان، تحصیل، کار، تجارت، دلایل بشردوستانه و اماراتیهایی که در خارج از امارات ساکن هستند.

این مقام مسئول تأکید کرد: مسافران بالای 70 سال و افرادی که دارای بیماری مزمن هستند نباید سفر کنند. ایشان همچنین افزودند: "در حال ارزیابی وضعیت همه کشورها هستیم تا مقصد هایی را که سفر به آنجا مجاز است شناسایی کنیم."

مدارک لازم دریافت مجوز:
براساس وب سایت ICA ، درخواست می بایست همراه با مدارک مثبته مانند کپی ID امارات، کپی اقامت ، کپی گذرنامه معتبر و همچنین مدرک اثبات علت سفر باشد.

متقاضی باید مدارک مربوط به علت سفر را به شکل زیر تهیه کند:
جهت معالجه: نسخه ای از تأیید کمیسیون پزشکی (در صورت انجام معالجه با هزینه دولتی) یا توصیه نامه سفر برای درمان از کمیسیون پزشکی (در صورت انجام معالجه با هزینه شخصی.
تحصیلی: نامه تایید شده از محل تحصیل.
کاری: نامه ای از کارفرما که ثابت می کند متقاضی قرار است در خارج از کشور شاغل است.
تجارت: تجار جهت سفر باید مدارکی (مانند قراردادهای تجاری) ارائه دهند.
دلایل انسان دوستانه: گواهی بیماری یا مرگ برای بستگان درجه یک
اماراتیانی که در خارج از کشور اقامت دارند باید نسخه ای از قرارداد ازدواج یا اقامت خود در خارج از کشور را ارائه نمایند.

منبع: خلیج تایمز