شیخ محمد بن راشد خط مترو اکسپو 2020 را با 7 ایستگاه جدید افتتاح کرد

19 تیر 1399 1464 بازدید

هفت ایستگاه جدید خط قرمز متروی دبی با حضور شیخ محمد افتتاح شد.

اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور، نخست وزیر امارات و دبی امروز چهارشنبه 8 جولای، هفت ایستگاه جدید مترو مسیر 2020 متروی را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ این ایستگاه ها در ماه سپتامبر برای عموم باز خواهند بود.هر هفت ایستگاه دارای گیت های عبور هوشمند و به دوربین های سه بعدی، به عنوان یک ویژگی ایمنی اضافی، مجهز هستند.

شیخ محمد در حساب توییتر خود نوشت:ما می گوییم چه می کنیم، و آنچه را می گوییم انجام می دهیم، این سیاست دبی است.

وی افزود: 47 ماه پیش، اطلاعیه ای در رابطه با پروژه جدید افزایش ایستگاه های خط قرمز مترو دبی منتشر شد.11 میلیارد درهم هزینه این پروژه، 12000 مهندس و تکنسین، 50 قطار، 7 ایستگاه و اضافه شدن ظرفیت 125000 مسافر روزانه، بعد از 80 میلیون ساعت کار، آنچه را وعده داده بودیم، همانطور که قول داده ایم، فراهم کردیم.

مسیر 2020 دبی، در کمتر از 16 دقیقه، مسافران را از دبی مارینا به محل نمایشگاه اکسپو می برد.

برخلاف گیت های فعلی در خطوط قرمز و سبز مترو که فقط دارای سنسورهایی هستند که در فواصل ثابت زمانی، گیت ها را باز و بسته می کنند، گیت هوشمند با دوربین سه بعدی نصب شده در بالا، مسافران را از بالا به پایین اسکن می کند و مشخص می کند شخص برای گذر از گیت، به زمان بیشتری احتیاج دارد.

این مسیر 15 کیلومتری با عبور از پارک سرمایه گذاری دبی، باغ های دیسکاوری، آلفرجان و جمیرا گلف، ایستگاه نخیل هاربر اند تاور را به سایت اکسپو متصل خواهد کرد.

این مسیر نه تنها حمل و نقل میلیون ها بازدید کننده را به سایت اکسپو تسهیل خواهد کرد، بلکه به حدود 270 هزار ساکنان مناطق در مسیر خود نیز کمک خواهد کرد.