رواج سفارش دیجیتال در رستوران‌های دبی

01 خرداد 1399 1096 بازدید

"انجمن میدل ایست رستوران" در یک کمپین متمرکز دبی از دولت امارات خواسته تا از تجارت رستوران‌ها حمایت بلند مدت کند.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، راه‌اندازی یک رستوران در "دبی"  حتی قبل از شیوع کرونا یک تجارت سخت محسوب می‌شد. تعداد مشتریان هوشمند  و دقیق بین‌المللی رستوران‌ها در این منطقه امارات متحده عربی بیش از دو برابر هر غذاخوری در نیویورک است و تجارت غذا در آن به خلاقیت و ذکاوت زیاد نیاز دارد.

صندلی‌ و میزهای خالی در یک رستوران "دبی" پس از کاهش نسبی قوانین قرنطینه- امارات متحده عربی/ عکس: رویترز

رستوران خالی در دبی

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، اینک رستوران‌های دبی تلاش دارند تا خود را با سبک جدید ارسال و تحویل غذا وفق دهند و از این راه به درآمدزایی سریع برسند. آنها در تلاشند تا با خدماتی که برای برخی جدید و برای برخی آشنا است، سود حاشیه‌ای خود را افزایش دهند.

"محمد بلوط" مدیر عامل شرکت "کیتوپی" مستقر در دبی در این باره می‌گوید: این بیماری همه‌گیر باعث شد تا وارد دوران جدیدی از سفارش دیجیتال غذا شویم. انگار در یک جهش 5 سال پیش رفته‌ایم.

شرکت "کیتوپی" یک آشپزخانه اشتراکی ویژه برای ارسال آنلاین غذاست.

"کویا" رستوران "پرویی" دبی در دوران شیوع کرونا گارسون‌های خود را از رستوران خارج کرد و از آنها خواست تا به عنوان یک پیک کار کنند. این رستوران در تصمیمی خلاقانه غذای معروف و ترد "سویش" خود را به یک مدل بیرون‌بر تبدیل کرد. سویش یک غذای مخصوص آمریکای لاتین با ماهی خام است که سس و مزه‌های زیادی دارد. آشپزان و کارکنان این رستوران ترکیباتی مانند "آواکادو میکس شده" را در ظرف‌های جداگانه همراه با مواد غذایی دیگر در بسته‌های ویژه قرار دادند تا مشتریان خانگی به میل خودشان و با حفظ بهداشت از آن استفاده کنند. این ترکیبات معمولا به کمک دست ساخته و روی غذا ریخته می‌شد.

"سدریک توشیانت"  مدیر بخش عملیاتی یک رستوران در دبی در این باره گفت: در این شرایط مجبور به مرور چندباره همه جزئیات هستیم. ما باید مطمئن شویم حمل و نقل غذا با دقت و رعایت بهداشت صورت می‌گیرد و غذا گرم به دست مشتریان می‌رسد. اما سخت‌ترین قسمت این فرآیند، حفظ سلامت و ایمنی غذا، کارمندان و مشتریان است.

رستوران "کویا" پس از ماه سپتامبر شرایط کار و ادامه پیک بیرون‌بر را بررسی خواهد کرد.

آشپران یک رستوران در دبی با ماسک و دستکش در حال آماده کردن غذا/ عکس: رویترز

اشپزخانه یک رستوران دبی

حدود نیمی از مراکز غذا و نوشیدنی  در امارات متحده عربی پس از شیوع کرونا به صورت موقت بسته شده‌اند.

در براساس تحقیقات شرکت مشاوره JLL، درآمد حاصل از ارسال غذا به دلیل محدودیت‌های قرنطینه 24 ساعته در دبی از اواسط ماه مارس به شدت کاهش یافت. درآمدهای ارسال غذا در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل در دبی 19 درصد و فوریه 7 درصد کمتر شده است.

درآمد رستوران‌های دبی از محل سرو غذا در داخل سالن نیز در ماه‌های فوریه و مارس 2020،  به ترتیب حدود 16  و 52 درصد کاهش داشته است. احتمالا درآمد این رستوران‌ها در ماه آوریل نیز حدود 76 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. این درحالیست که دبی از 24 آوریل (5 اردیبهشت) به رستوران‌ها اجازه داد تا با 30 درصد از ظرفیت خود کار خود را ادامه دهند.

پیک ارسال غذا سوار بر موتور در دبی/ عکس: رویترز

پیک رستوران دبی

بسیاری از مشتریان سابق رستوران‌ها در حال حاضر آشپزی در خانه را گزینه مطمئن‌تری نسبت به غذا رستورانی می‌دانند و احتمالا به این کار ادامه خواهند داد.

"دوکان فریزر اسمیت" از مرکز مهمانداری "کاتینگ ایج" در این باره گفت: زمان زیادی طول می‌کشد تا مردم در یک مقیاس انبوه به غذا خوردن در فضای رستوران‌ها اعتماد کنند.

یک آشپز با ماسک و دستکش در حال پخت غذا برای سفارش بیرون‌بر در دبی- رستوران‌های دبی می‌توانند از 30 درصد از ظرفیت سالن‌های خود برای پذیرایی از مشتریان استفاده کنند/ عکس: رویترز

اشز در یک رستوران دبی در دوران کرونا

"انجمن میدل ایست رستوران" در یک کمپین متمرکز در دبی از دولت امارات خواسته تا از تجارت رستوران‌ها حمایت بلند مدت کند. آنها همچنین از مراکز ارسال غذا مانند "زوماتو" یا " دلیورو" در دبی خواسته‌اند تا کمیسیون ارسال غذا را کاهش دهند.

"الکسیس مارکوکس وارواتسولیکس" از شرکت مشاوره JLL می‌گوید: احیا صنعت رستوران‌ها در مقایسه با صنایع دیگر کندتر است.

کمپانی "چت فود" که بدون دریافت کمیسیون امکان سفارش مشتریان را ایجاد می کند نیز اعلام کرده که شاهد افزایش مشتریان برای دریافت غذا از رستوران‌های سطح بالاست.