حمل مواد اولیه مورد نیاز صنایع در مقابل صادرات سوخت به ونزوئلا

28 شهریور 1399 385 بازدید

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پس از حمل سوخت به ونزوئلا متقابلا برخی از مواد اولیه مورد نیازصنایع از این کشور به داخل حمل شد، گفت: با توجه به جلوگیری از تخلیه و بارگیری برخی کالاهای ایرانی در بنادر چین، 303 هزار تن سوخت کم‌سولفور خریداری شده است.

به گزارش روابط عمومي اتاق مشترك بازرگاني ايران و امارات؛ محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با جهش تولید ادامه برنامه های توسعه تجارت آزاد را در این مسیر تداوم خواهیم داد، همچنان که پس از حمل سوخت به ونزوئلا متقابلا برخی مواد اولیه مورد نیاز صنایع از آن کشور به داخل حمل شد.

وی افزود: در دوران تحریم های ظالمانه استکبار جهانی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اولویت فعالیت های خود را در هماهنگی با ارگان های مربوطه به حمل کالای اساسی، استراتژیک و مورد نیاز مردم قرار داده؛ به نحوی که کشتی‌های این ناوگان، با درنوردیدن پهنه دریاها و اقیانوس‌ها، در خط اول جهاد اقتصادی قرار دارند.

نائب رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت کشتیرانی طی سال مالی منتهی به 31 خرداد 99 موفق به حمل و نقل 23 میلیون تن کالا شده است، خاطرنشان کرد: این رقم علیرغم تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا به دست آمده است. در این میان شرکت کشتیرانی دریای خزر از جمله شرکت های زیر مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران 1.7 میلیون تن کالا، شرکت حمل فله 60 میلیارد تن مایل و شرکت حمل کانتینری 626 هزار TEU کانتینر را طی سال مالی منتهی به 31 خرداد 99 جابجا کرده اند، همچنین شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی توانست در این مدت 977 هزار تن کالای فله و 2183TEU کانتینر را جابجا کند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درآمد حاصل از این فعالیت ها را 778 میلیون دلار اعلام کرد.

وی سهم کل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حمل و نقل کالا به تمام بنادر بزرگ کشور را 20 درصد ارزیابی و تصریح کرد: در این میان سهم کشتیرانی در بنادر جنوبی 19 درصد و در بنادر شمالی 27 درصد سهم بازار بوده است.

مدرس خیابانی، در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع مهم تهیه سوخت شناورها پرداخت و با بیان اینکه طی سال مالی مورد اشاره 303 هزار تن سوخت کم سولفور خریداری شده است، افزود: ارزش این سوخت 145 میلیون دلار است.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مشکلات پیش آمده برای کشتی‌های ایرانی در تخلیه و بارگیری بنادر چین گفت: با توجه به اجرای قانون سوخت کم سولفور از آغاز سال 2020 از سوی  IMOکشتیرانی ج.ا.ا از ماه‌ها قبل آمادگی‌های لازم برای اجرای الزامات کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا (مارپول) مربوط به استفاده از سوخت کم‌سولفور در کشتی‌های ناوگان ملی را اجرایی کرد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته نیمی از 30 هزار تن سوخت ماهیانه مورد نیاز را از داخل تامین کنیم اما همچنان مجبور هستیم، نیمی دیگر را از خارج تهیه کنیم؛ با این حال طی مذاکرات و مشارکتی که با برخی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در حال انجام است امیدواریم تمام سوخت مورد نیاز ناوگان را از داخل کشور تامین کنیم.

PDF 📄

منبع:اكسپورتنا