حرکت مصرف کنندگان امارات به سمت خرید آنلاین/ حمایت از اقتصادهای محلی یکی از نتایج شیوع ویروس کرونا

11 مرداد 1399 305 بازدید

بیش از 90 درصد خریداران در خاورمیانه معتقدند که بعد از اتمام همه گیری کرونا، خرید آنلاین خود را ادامه خواهند داد.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ به گفته کارشناسان، حفظ اعتماد به نفس مصرف‌کنندگان و پاداش به وفاداری آنها در طول همه گیری های کرونا برای فروشگاه های خرده فروشی در سراسر امارات از اهمیت اساسی برخوردار بوده است، به خصوص که آنها با مجموعه جدیدی از چالش ها روبرو هستند.
آناستازیا ال هاج ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت HUBB Global Group ، اظهار کرد: در حالی که مصرف کنندگان به سمت محصولات با کیفیت بالا در امارات سوق می یابند ، با بحران کنونی ، مردم شروع به خرید محصولات محلی بیشتر نه تنها برای ارتقاء مشاغل کوچکتر ، بلکه برای حمایت از اقتصاد محلی می کنند.
وی گفت: بقای مشاغل امارات متحده عربی بستگی به مشتری های وفادار دارد. مصرف کنندگان همیشه بیش از خرید به دنبال یک تجربه هستند. جدا از فروش معمولی، خرده فروشان می توانند اشتراکات بیشتری با هر یک از خریداران خاص ایجاد نمایند. ما اکنون در یک عصر مجازی هستیم. جایی که مارک های خرده فروشی می توانند ایده های نوآورانه ای به وجود آورند و آنها را به طور واقعی میزبانی کنند ، این امر همچنین باعث کاهش هزینه های سربار می شود - این پس اندازها می توانند مستقیماً به مصرف کنندگان منتقل شوند.
کارل نادر ، مدیر عامل AlixPartners خاورمیانه ، برخی از چالش هایی را که خرده فروشان در نتیجه بیماری همه گیر مجبور بودند با آن روبرو شوند ، برشمرد.
وی گفت: علاوه بر اینکه ساکنان برنامه ریزی برای پول خود میکنند، خرده فروشان نیز با نگرانی های کلان نقدی روبرو هستند و موجودی زیادی را نیز برای فروش ندارند. راه حل آسان راه اندازی تخفیف های عمیق بر روی محصولات باقیمانده است ، اما این امر حاشیه سود را از بین می برد. قیمت گذاری یک چالش حساس برای خریداران در ماه های آینده خواهد بود.
وی اضافه کرد: با هر خطایی ، احتمال آسیب دائمی در برند تجاری افزایش می یابد.
او تاکید کرد: با این حال فروش آنلاین فرصتی برای بازیکنان کوچکتر و تخصصی تر است. اگر آنها قادر به ایجاد و اجرای گزاره ارزش متفاوت باشند ، تجارت الکترونیکی به آنها فرصتی می دهد تا در بازار خود به طور موثر رقابت کنند.
وی گفت: علاوه بر این، خرده فروشان کوچکتر ممکن است از نظر زیرساخت و سرمایه دچار ضرر شوند ، با این حال، اکنون آنها به سیستم عامل های کارآمد مانند Shopify و تعدادی از برنامه های تحویل دسترسی دارند.
عبد غانم ، معاون رئیس جمهور منطقه ای برای خاورمیانه و آفریقا در Alteryx توضیح داد که یک رویکرد هوشمندانه از خرده فروشان بخصوص در مواقع بحران محافظت می کند و راه را برای آینده ای موفق نشان می دهد.
وی گفت: ما در اقتصادی مبتنی بر تجربه زندگی می کنیم که مصرف کننده همچنان به تعریف دوباره ارزش خود ادامه می دهد. اقدامات سنتی هزینه ، انتخاب و راحتی هنوز به هم مرتبط هستند، اما در حال حاضر تعامل و تجربه به همان اندازه مهم است.
وی افزود: فناوری تأثیر عمده ای در چگونگی تعامل مشتریان، ایجاد روابط و انتظار دارد تا وفاداری آنها حاصل شود. پلتفرم هایی مانند توییتر، تالارهای عمومی را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا بازخورد خود را با مشاغل و برندهای بدون سانسور به اشتراک بگذارند. این تعامل ها داده های ارزشمندی را در خود نگه می دارند که می تواند هنگام تجزیه و تحلیل، چیزی را در مورد چگونگی بهبود تجربه مشتری برای حفظ اعتماد به نفس و اطمینان از وفاداری به شما بگوید.