جزئیات کامل تغییرات در دولت امارات

16 تیر 1399 996 بازدید

همانطور که در خبر قبلی اطلاع داده بودیم، اعلیحضرت شیخ محمدبن راشد آل مکتوم معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی، امروز یکشنبه 5 جولای، ساختار جدید دولت امارات و وزارتخانه های جدید را اعلام و ادارتی را برای رونمایی از دولتی چابک ادغام کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ جزئیات تغییرات جدید در دولت امارات متحده عربی به شرح زیر است:

ایجاد وزارت جدید صنایع و فناوری پیشرفته:

این وزارت، وظیفه توسعه بخش صنعت در کشور را بر عهده خواهد گرفت، سازمان استاندارد و اندازه گیری امارات(ESMA) با این وزارت اردغام شد.

ایجاد وزارت نیرو و زیر ساخت ها:

این وزارت، نتیجه ادغام وزارت نیرو با وزارت زیرساخت ها است.وزارت جدید نظارت بر برنامه مسکن زاید و اداره فدرال حمل و نقل زمینی و دریایی را نیز بر عهده خواهد داشت.سهیل المزروعی، وزیر نفت به عنوان وزیر وزارت تازه تاسیس انرژی و زیرساخت ها معرفی شده است.

با توجه به اهمیت وزارت اقتصاد، این وزارتخانه، سه وزیر خواهد داشت:عبدالله بن طوق المری وزیر اقتصاد خواهد بود.احمد بلهول وزیر کارآفرینی و شرکت های کوچک و متوسط خواهد بود.در حالی که ثانی احمد الزیودی به عنوان وزیر تجارت خارجی معرفی شده است.شیخ محمد گفت: اقتصاد ملی ما یک اولویت استراتژیک مطلق است.

با تغییر ساختار، شورای ملی رسانه ها و بنیاد فدرال جوانان با وزارت فرهنگ ادغام شدند تا وزارت جدید با عنوان فرهنگ و جوانان را شکل دهند.این وزارت دو وزیر دارد:شما المزروعی، وزیر امور جوانان و نوره الکعبی، وزیر فرهنگ و جوانان.وزارت جدید همچنین میزبان خبرگزاری دولت وام، آژانس خبری امارات خواهد بود.

اداره فدرال برق و آب، اداره پست امارات،موسسه حمل و نقل امارات و موسسه املاک امارات، زیر مجموعه موسسه سرمایه گذاری امارات شدند.

اداره کل بازنشستگی و تامین اجتماعی با وزارت توسعه اجتماعی ادغام شد.

اداره ملی کوالیفیکیشنز با وزارت آموزش ادغام شد.

سازمان بیمه با سازمان بورس و اوراق بهادار و کالا ادغام شد.

اداره فدرال منابع انسانی دولت، زیر مجموعه دفتر نخست وزیری امارات متحده عربی شد.

یک سمت جدید وزارتی ایجاد شد: وزیر اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی.

هدی الهاشمی به عنوان رئیس" استراتژی دولتی و نوآوری در دولت" منصوب شد.شیخ محمد گفت: هدی بیش از ده سال در تیم من بوده است و اعتماد من به او زیاد است.

محمد بن طلیعه به عنوان رئیس خدمات دولت منصوب شد.با هدف رهبری سیستم خدمات فدرال برای رسیدن به عنوان " بهترین در جهان"

انتصاب محمد حمد الکویتی به عنوان رئیس امنیت سایبری در دولت امارات.

شیخ محمد گفت: امنیت مواد غذایی از طریق دو وزیر، در اولویت باقی خواهند ماند.

وزیر امنیت غذایی و آبی، مسائل مربوط به منابع غذایی ما را پیگیری و در تکنولوژی غذایی و روابط بین المللی در این حوزه، سرمایه گذاری خواهد کردو وزیر محیط زیست از کشاورزان حمایت می کند و در توسعه ماهی و ثروت حیوانات ما کمک خواهد کرد.

دفتر رسانه ای دولت امارات متحده عربی، زیر مجموعه کابینه خواهد بود.