جزئیات تخفیفات تعرفه‌ای بنادر برای صادرکنندگان و واردکنندگان

20 شهریور 1399 415 بازدید

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان، در راستای حمایت از صادرات کنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، تخفیفات تعرفه‌ای را به منظور حمایت از بخش خصوصی در نظر گرفته و نرخ پایه THC را تا ۱۰ درصد کاهش داده که این تخفیفات در بخش صادرات تا ۲۵ درصد و در بحث ترانزیت نیز ۵۰ درصد در نظر گرفته شده تا بتوانیم کالاهای بیشتری را وارد بنادرکشور کرده و به کشورهای هدف ترانزیت کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ فرهاد منتصر کوهساری گفت: بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالا، دو مزیت مهم حاصل از تخفیفات تعرفه‌ای است که سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت در نظر گرفته است.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از صادرات کنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، تخفیفات تعرفه‌ای را به منظور حمایت از بخش خصوصی در نظر گرفته و نرخ پایه THC را تا ۱۰ درصد کاهش داده است.

منتصر کوهساری بیان کرد: این تخفیفات در بخش صادرات تا ۲۵ درصد و در بحث ترانزیت نیز ۵۰ درصد در نظر گرفته شده تا بتوانیم کالاهای بیشتری را وارد بنادرکشور کرده و به کشورهای هدف ترانزیت کنیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رونق کانتینرهای یخچالی در بنادر کشور، خاطرنشان کرد: از آنجایی که امروز شاهد رونق صادرات محصولات از طریق کانتینرهای یخچالی هستیم؛ لذا به منظور کمک و تقویت صادرات در این بخش و هزینه‌های مترتب (حقوق و عوارض ) شناورهای یخچالی و همچنین THC کانتینرهای یخچالی، طرحی را برای کل بنادر کشور در دست مطالعه داریم.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری جلسه ای به منظور تدوین بسته‌های جدید حمایتی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی هفته جاری خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته جلسه ای به همین منظور اواسط هفته آینده برگزار خواهد شد که نتایج حاصله از تصمیمات متخذه را در وقت مقتضی اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایسنا