بسته محرک جدید جهت شتابدهی به بهبود اقتصاد شرکتهای کوچک و متوسط دبی

22 تیر 1399 428 بازدید

یک عضو ارشد جامعه تجاری محلی می گویند، بسته محرک شتاب دهنده که روز شنبه توسط دولت دبی اعلام شده است، باعث تسریع در بهبود اقتصاد بویژه مشاغل کوچک و متوسط ​​خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، وی ادامه داد: پشتیبانی و امکانات خوبی از طرف ادارات دولتی وجود دارد. به عنوان مثال ، مجوزها بدون Ejari تمدید می شوند.

دولت دبی روز شنبه بسته محرک جدید 1.5 میلیارد درهمی را برای کاهش هزینه های تجارت، حمایت از SMEs و افزایش نقدینگی در بازار اعلام کرد. مشوق های مذکور مربوط به بازپرداخت هزینه گردشگری، تسریع در پرداخت به پیمانکاران و حمایت از مدارس خصوصی از نظر لغو جریمه و معافیت هزینه تا پایان سال جاری است.

ایمان اشور، مدیر کل بندر روتانا و بندر ارژان گفت: این محرک جدید برای مشاغل خصوصی خصوصاً بخش توریست بسیار مثبت است.

اشور افزود: در سه ماه گذشته ، شهرداری دبی هزینه ها را از هفت درصد به 3.5 درصد کاهش داد. ما همچنین هزینه پرداختی برای قبض های برق را پس گرفتیم. این روش های محرک از کسب و کار ما حمایت می کنند.

وی افزود: با باز شدن درهای دبی برای گردشگران، ما از همین حالا شاهد پیشرفت هستیم زیرا امارات اولین کشوری است که مرزهایش برای استقبال از گردشگران باز شد.

همچنین کمال واچانی ، مدیر گروه گروه ال مایا، معتقد است که این بسته محرک باعث جذابیت بیشتر دبی برای سهولت در انجام کار و همچنین افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

دولت در رویکرد خود با جامعه تجارت بسیار عملگرا و پشتیبان عمل کرده است. محرک جدید بویژه به مشاغل کوچک و متوسط ​​که بیش از همه به آن احتیاج دارند ، کمک خواهد کرد. بسته های اولیه با هدف کمک به شرکت ها برای غلبه بر مسئله بحران اعتباری بود؛ اما بسته جدید به حفظ نقدینگی و گردش پول برای بنگاه های کوچک و متوسط ​​کمک خواهد کرد.

منبع: خلیج تایمز