برای رفع تعهد ارزی سال 98 تنها 17 روز زمان باقی است

14 تیر 1399 335 بازدید

بانک مرکزی مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال 98 را تا 31 تیرماه اعلام و آنگونه که تاکید کرده، این مهلت را تمدید نخواهد کرد، بنابراین صادرکنندگان تا 31 تیرماه فرصت دارند تا به روش‌های اعلامی بانک مرکزی، نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛ بانک مرکزی در اطلاعیه‌های متعدد اعلام کرده که مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 98 صادرکنندگان، تا 31 تیرماه 99 خواهد بود.

علاوه بر این بانک مرکزی طی چند اطلاعیه تاکید کرده که این مهلت را تمدید نخواهد کرد؛ البته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده که صادرکنندگان فعلا 70 درصد ارز حاصل از صادرات خود را هم تا مهلت تعیین شده به کشور برگردانند، حتما می‌توانند رفع تعهد ارزی خود را تا حد زیادی قابل قبول نمایند.

در این میان، با توجه به اینکه اطلاعات رفع تعهد ارزی شش ماهه سال 98 صادرکنندگان از نیمه اردیبهشت ماه در دسترس ماموران مالیاتی ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور قرار گرفته است، صادرکنندگان می‌توانند از طریق پورتال WWW.Tay.gov.it و با استفاده از شناسه و رمز عبور خود، نسبت به مشاهده اطلاعات مالیاتی و رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند.

در واقع، صادرکنندگان باید بعد از مراجعه به این درگاه، به منوی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان رجوع کنند.

منبع:اکسپورتنا