بخش خرده فروشی امارات متحده عربی در سال 2021 شاهد سرعت گرفتن است

18 دی 1399 532 بازدید

پیش بینی می شود بخش تجارت الکترونیکی شورای همکاری خلیج فارس طی 5 سال آینده به 50 میلیارد دلار برسد

بخش خرده فروشی امارات متحده عربی در سال جدید با تلاش برای بازگشت اعتماد مصرف کننده، همراه با نمایشگاه 2020 دبی، به عنوان عوامل اصلی رشد، افزایش خواهد یافت.

سایر عواملی که به رشد بخش کمک خواهند کرد شامل معرفی و در دسترس بودن گسترده واکسن Covid-19، محبوبیت روزافزون خرید آنلاین و همچنین خرده فروشان در منطقه برای ارائه پیشنهادات کانال های همه جانبه است.

پس لرزه های پاندمی و بهبودی

شهرام شمسی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری Merex، سرمایه گذاری مشترک بین دبی هولدینگ و مدیریت دارایی بروکلفیلد که دارای و چندین دارایی خرده فروشی، از جمله The Beach ، City Walkو La Merاست، می‌گوید:" همانطور که به سال 2021 وارد می‌شویم، بدون شک تأثیرات پاندمی را به عنوان یک جامعه و به عنوان یک جمعیت جهانی حس خواهیم کرد."

وی گفت: "در چارچوب حرکت رو به رشد به خریدها و تجارب آنلاین، برای بخش خرده فروشی، به ویژه برای مقاصد سبک زندگی و مراکز خرید، تجدید نظر در مورد تجربه خرید مشتری با ارتقا آن به مفهومی جدید، حائز اهمیت است - مفهومی که آن ها با خرید آنلاین بدست نمی‌آورند.

وی افزود: "با توجه به پاندمی و پروتکل های ایمنی که از زمان شیوع آن وجود داشت، شاهد افزایش جذب راه حل هایی مانند خرید حاشیه ای در بین مشتریان خود بودیم. در سال آینده، پیش بینی می کنیم جذب تعداد مارک های داخلی که برای پر کردن شکاف های خرده فروشان بین المللی بزرگ وارد عمل می شوند، رشد خواهند داشت. برای مقابله با اختلالات گسترده ایجاد شده در سال 2020، خرده فروشان باید از فرصت های پیش رو برای اطمینان از آمادگی در آینده استفاده کنند. "

"قبل از پاندمی، 27 درصد از مصرف کنندگان در خاورمیانه به طور انحصاری یا به طور آنلاین به خرید مواد غذایی می پرداختند، در حالی که پس از شیوع Covid-19 این تعداد به 51 درصد افزایش یافت و 92 درصد از آن مصرف کنندگان اعلام کردند که احتمال خرید مواد غذایی بطور عمده بصورت آنلاین حتی در صورت حذف کامل اقدامات فاصله اجتماعی ادامه خواهد داشت.

کار با شرایط عادی جدید

کارشناسان متذکر شده اند که صنعت خرده فروشی جهانی که در حال حاضر 25 تریلیون دلار ارزش دارد، حتی با وجود واکسن Covid-19 نیز، هرگز مانند گذشته نخواهد شد. در حالی که واکسن ممکن است شرایط زندگی عادی را بازگرداند، بخش خرده فروشی همچنان به تکامل خود ادامه خواهد داد، زیرا که اختلال در فن آوری تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل ادراکی و تغییر رفتار مصرف کننده باعث تقویت شکل گیری چشم انداز صنعت خرده فروشی می شود.

پیش بینی می شود در 5 سال آینده، بخش تجارت الکترونیکی شورای همکاری خلیج فارس بیش از دو برابر به 50 میلیارد دلار برسد، در حالی که این میزان در سال جاری 24 میلیارد دلار می‌باشد؛ زیرا بر اساس گزارش جدید شرکت مشاوره جهانی Kearney، محدودیت های جنبشی مربوط به پاندمی، منجر به تغییر در عادات خرید در منطقه می شود. آمازون، یکی از شرکت‌های نسبتاً جدید در منطقه، در سه ماهه اول سال 2020، با 26 درصد رشد به 76 میلیارد دلار فروش در شورای همکاری خلیج فارس رسید.

مودسیر شیخا، بنیانگذار و مدیرعامل Careem، گفت: " زندگی روزمره توسط بحران Covid-19 تغییر کرد و ما نیز با آن تغییر کردیم." " سال 2020 منجر به تطبیق دیجیتالی بسیار سریعتر شد که مطمئناً تأثیر مثبتی در استفاده Super App داشت، اما همچنین نیاز به پرداخت دیجیتال را تسریع بخشید. ما Careem Pay را به عنوان چسبی که تمام خدمات موجود در سیستم عامل را به یکدیگر متصل می کند از جمله پرداخت های همتا به همتا، شارژ موبایل و همچنین پرداخت قبض، تقویت کردیم.

وی خاطرنشان کرد که حرکت ازسوی آفلاین به آنلاین، اکنون بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. "قبل از پاندمی، ما تحرک افراد را با اتومبیل، تاکسی و دوچرخه پوشش می‌دادیم، اما در طی پاندمی، تحرک در تجارت، از اهمیت بیشتری برخوردار شد. این تحرک شامل تحویل غذا، ارائه کاتالوگ از فروشگاه های موجود در پلتفرم‌هایمان و ایجاد امکان برای ارسال و دریافت اقلام بدون نیاز به ترک خانه یا در معرض خطر قرار دادن عزیزان، می‌باشد. وقتی مردم در سراسر منطقه در قرنطینه بودند، ما با برنامه Super App، توانستیم نیازهای اساسی آنها را تأمین کنیم. "

نمایشگاه دبی اکسپو 2020، جهان را به دبی می‌آورد

شهرام شمسی گفت: "با نمایشگاه اکسپو 2020 دبی که  قرار است میلیون ها بازدید کننده به این شهر بیاورد و با توجه به اینکه ما برخی از محبوب ترین مقاصد دبی را از جمله City Walk ، The Beach و La Merاداره می کنیم، سرمایه گذاری Merexمعتقد است که مردم برای لذت بردن از خرید و غذا خوردن در بیرون از منزل خود را ادامه خواهند داد و از همه مهمتر، تجربیات را با یکدیگر در میان خواهند گذاشت تا به عنوان بخشی از یک جامعه، احساس ارتباط کنند. "

برای اپراتورهای مقصد، هم اکنون همکاری بیشتر با مستاجران برای به حداکثر رساندن پتانسیل فضاهای اجاره‌ای برای افزایش تجارب جامعه، مطابق با نیازهای زندگی در حال پیشرفت در شهر، بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

رنوکا جاگتیانی، رئیس و مدیرعامل گروه Landmark، گفت: "سال 2020 یک سال چرخ و فلکی از یادگیری های جدید، تحرک سریع و چالش های بی سابقه است، زیرا که پاندمی، مجموعه جدیدی از قوانین را برای بقا و موفقیت صنعت خرده فروشی ایجاد کرده است.""اما ما به عنوان یک تیم، از Covid-19 به عنوان فرصتی استفاده می کنیم تا خود را در روزهای سخت ثابت کنیم.این تنها در صورتی امکان پذیر است که ما کار تیمی مناسبی داشته باشیم، زیرا انتظارات مشتریان تغییر کرده و نحوه برخورد ما باید بسیار خلاقانه و شخصی تر باشد تا بتوانیم به راحتی اعتماد و علاقه خود را در مشتریان ایجاد کنیم. "