بخش املاک و مستغلات امارات متحده عربی شفاف تر می شود

18 تیر 1399 365 بازدید

بخش املاک و مستغلات امارات متحده عربی  شفاف تر شد؛ دبی و ابوظبی اقدامات تازه ای را در دستور کار قرار  دادند و باعث بهبود رتبه جهانی خود و همچنین حفظ موقعیت برتر منطقه ای در منطقه منا شدند.


به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک ایران و امارات؛ براساس شاخص شفافیت جهانی املاک و مستغلات JLL در سال 2020 ، دبی که در رتبه 36 قرار داشت، موقعیت خود را به عنوان شفاف ترین بازار املاک و مستغلات منا تقویت کرد و با صعود سه پله‌ای در رده بندی جهانی قرار گرفت. ابوظبی نیز با رتبه 48 ، پیشرفت چشمگیری بدست آورد و به پشتوانه ابتکارات پایدار، به یکی از بهترین بازیگران جهان در این عرصه تبدیل شد.
پس از امارات، عربستان سعودی شفاف ترین بازار است که پس از مصر، مراکش، اردن، بحرین، کویت، قطر، عمان، تونس و لبنان قرار دارد. علاوه بر این، امارات متحده عربی (ابوظبی) تأثیرگذارترین در شاخص شفافیت املاک و مستغلات  در دو سال گذشته در جنوب، آسیای جنوب شرقی، اروپای غربی و منا است.
با این حال، به طور کلی، منطقه منا از سال 2018 شاهد کاهش سطح شفافیت بوده است.
شرکت JLL اعلام کرد: مهمترین ابتکار عمل توسط دبی در سال 2019 آغاز شد و یک شاخص رسمی مبتنی بر معامله توسط وزارت زمین دبی با همکاری بنگاه های املاک  ایجاد شده است..
این گزارش حاکی است، امارات متحده عربی با رشد روزافزون خود سیستم رتبه بندی مروارید Estidama  ابوظبی و مقررات مربوط به ساختمان سبز دبی، در خاورمیانه جلوتر از سایرین است.
در سطح جهان، انگلیس، ایالات متحده، استرالیا، فرانسه، کانادا، نیوزیلند، هلند، ایرلند، سوئد و آلمان شفاف ترین بازارهای املاک و مستغلات در جهان هستند.
منبع:خلیج تایمز