باید بین صادرکنندگان و صادرکننده‌نماها تفاوت قائل بود

25 مرداد 1399 310 بازدید

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران‌، با تاکید بر اینکه باید میان صادرکنندگان و صادرکننده‌نماها تفاوت قائل شد، از تمامی دستگاههای اجرایی خواست تا حرف صادرکنندگان را شنیده و در تصمیمات خود لحاظ کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات؛  احسان قمری، اظهار داشت: مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و امیداریم که با همدلی میان بخش‌های مختلف و افزایش اختیارات سازمان، نیل به اهداف تعیین شده در قوانین بالادستی و همچنین اهداف کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از امیازات سازمان توسعه تجارت ایران، وجود نیروی کارشناسی متخصص و متعهد به عنوان یک سازمان جوان و رو به رشد است افزود:  راهکار سازمان برای رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله بازاریابی، ورود به بازار، انعقاد قرارداد، بیمه و ضمانت صادرات، هزینه‌های رقابت و ماندگاری، لجستیک و حمل و نقل صادراتی و در نهایت بازگشت ارز حاصل از صادرات، استفاده از ابزارهای تشویقی است.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی بیان داشت: از همه دستگاه‌های همکار در تجارت خارجی کشور می‌خواهیم با استفاده از نظرات جامعه صادرکنندگان و استماع نظرات ایشان، راهکارهای کارشناسی در خصوص رفع مشکلات صادرات را اجرایی کنند.

قمری در پایان جامعه صادرکنندگان را مجموعه‌ای خدوم، متعهد و با کارنامه مثبت دانست و گفت: لازم است میان اکثریت صادرکنندگان و معدودی صادرکننده‌نما تفاوت قائل شد.

منبع: اکسپورتنا