آمریکا از «دوبی»، بنادر و تجارت ایران را رصد میکند

مسعود دانشمند در گفتوگو با «شرق»:
آمریکا از «دوبی»، بنادر و تجارت ایران را رصد میکند
فرشید خاموشی: با وجود گذشت بیش از یکسال از عمر دولتیازدهم، هنوز، گذر شرکتهای کشتیرانی خارجی به بنادر ایران نیفتاده است. آنها- کشتیهای خارجی- ترجیح میدهند که تا آن سوی خلیجفارس- بنادر «دوبی» و «جبلعلی» و «راسالخیمه» – جلوتر نیایند تا خطر اخراج از کسبوکار دریایی را به جان نخرند. اوضاع برای شرکتهای کشتیرانی داخلی و ایرانی نیز تغییری نسبت به سالهای اخیر نکرده است. آنها مجبور هستند برای ماندن در این بازار، ترفندهای زیرکانهای که بیخطر هم نیست به کار برند. کشتیهای «فلهبر» و «کانتینربر» فراوانی روی آبهای آزاد بالا و پایین میروند اما اینکه کدامیک برای ایران کالا حمل میکنند حتی برای مراقبان تحریم نیز قابل تشخیص نیست. این وضعیت سخت برای کسی که پایانه حملونقل دریایی او به بزرگی چندبرابر استادیوم آزادی تهران است و چندینفروند کشتی «هندیمکس» و «سوپر هندیمکس» در کنار آن پهلو میگیرند هم فرق چندانی ندارد، حتی اگر این فرد مسعود دانشمند عضو هیات نمایندگان «اتاق بازرگانی تهران» باشد.
در «اتاق بازرگانی تهران»، فعالانی از حوزه حملونقل دریایی حضور دارند که نام و نشان هریک از آنها اعتبار ویژهای برای بخش خصوصی دارد، از جمله این افراد شما و همچنین آقایتوفیق مجدپور هستید. ابتدا میخواهم از موقعیت کسبوکار شما بدانم و اینکه مسعود دانشمند اینروزها در صنعت حملونقل به چه کاری مشغول است؟
من در حال حاضر یک شرکت حملونقل بینالمللی و کشتیرانی را اداره میکنم که این مجموعه فعالیت خود را از سال73 آغاز کرده است. پیش از آن نیز مجموعه دیگری را اداره میکردم که حدود 10سال زودتر فعالیت خود را آغاز کرده بود اما به دلیل برخی مشکلات و از دستدادن زمینی که در بندرعباس در اختیار داشتم، فعالیت آن متوقف شد.
آنطور که درباره کسبوکار شما میگویند، یک پایانه بزرگ حملونقل در بندرعباس را اداره میکنید و صاحب چندینکشتی نیز هستید.
حدود نیممیلیونمترمربع پایانه ترانزیت و حملونقل دارم که از سال73 تاکنون خدماتدهی آن در بخش دریایی ادامه دارد.
وسعت وهمآوری است!
منبع : روزنامه شرق
تا کنون برای این پست دیدگاهی ثبت نشده است.